Berita Auto

Ford F-150 2017 Dapat Auto Start-Stop

Ford Black-Raptor-1

Ford menambah teknologi Auto  Start-Stop ke seluruh barisan 2017 F-150 pickup yang dilengkapi EcoBoost. 2016 F-150 dengan enjin EcoBoost 2.7 liter datang standard dengan Auto Start-Stop. Ia akan berterusan untuk 2017, dengan tambahan teknologi sebagai peralatan standard untuk semua enjin EcoBoost 3.5 liter, termasuk versi-output tinggi untuk F-150 Raptor.

“EcoBoost sudah menguasai, tunda yang terbaik dalam kelas, F-150,” kata Doug Scott, pengurus pemasaran kumpulan trak Ford. “Sekarang, dengan setiap F-150 EcoBoost adalah berelektrik sedikit dengan standard teknologi Auto Start-Stop, kecekapan bahan api pelanggan dijangka bertambah baik, juga.”

Auto Start-Stop matikan enjin apabila kenderaan berhenti – kecuali apabila menunda atau dalam mod empat roda – untuk memberi pemandu kuasa atas permintaan apabila mereka memerlukannya. Apabila brek dilepaskan, enjin hidup semula dengan cepat.

Auto Start-Stop untuk F-150 mengambil faedah daripada kepakaran kenderaan hibrid elektrik Ford, membantu untuk memastikan penghidupan semula enjin licin dan halus.

Penjimatan bahan api sebenar bergantung kepada corak pemanduan. Teknologi ini juga menyumbang kepada pengurangan pelepasan CO2 disebabkan oleh penurunan masanya enjin idle.

 

Previous post

Jaguar Menang 'Best Styling Kereta Jenama Mewah'

Next post

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible Dilepaskan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *