Berita Auto

BHPetrol Meningkatkan Bilangan Stesen Yang Menjual Euro 5 Diesel

Boustead Marketing Sdn Bhd, yang memasarkan dan mengedarkan bahan api dan pelincir BHPetrol , terus mengembangkan rangkaian stesen yang menawarkan BHPetrol Infiniti Euro 5 Diesel, gred tertinggi diesel terdapat di negara ini.

Hari ini, ia mempunyai rangkaian paling luas menawarkan diesel digubal untuk standard Euro 5 yang ketat yang lebih sesuai untuk enjin diesel moden. Pada akhir Februari 2016, terdapat tidak kurang daripada 62 stesen yang menjual BHPetrol Infiniti Euro 5 Diesel. Ini menjadikan BHPetrol pembekal paling luas Euro 5 diesel di Malaysia.

Kebanyakan stesen-stesen ini (berjumlah 37) terletak di Lembah Klang, manakala 22 lagi adalah di Johor bagi memenuhi keperluan kenderaan perdagangan yang merancang untuk masuk ke Singapura, yang mengamalkan standard pelepasan ekzos yang ketat.

Senarai stesen-stesen ini, bertempat di Johor, Melaka dan Lembah Klang boleh didapati di sini: (http://www.bhpetrol.com.my/infiniti-diesel-euro5.html).

Baru-baru ini, BHPetrol telah mula bergerak ke utara dan bahan api ini kini boleh didapati di stesen BHPetrol di kawasan rehat Tapah , Perak, di sepanjang Lebuhraya Utara-Selatan (arah selatan ke arah KL).

Bukan itu sahaja, stesen tambahan di Perak, Pulau Pinang dan Pahang juga akan mula menawarkan BHPetrol Infiniti Euro 5 Diesel dalam tempoh beberapa bulan akan datang. Menjelang pertengahan tahun ini, anggaran sekitar 100 stesen akan menjual minyak bersama minyak BHPetrol Infiniti Advanced 2X.

 

Previous post

SUV Maserati Levante Dilancarkan Di Geneva International Motor Show

Next post

VW Microbus Meraikan Ulang Tahunnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *