Berita Auto

Audi Quattro Ultra Diumumkan

Audi telah melancarkan versi baru sistem quattro all-wheel-drive, dengan mendakwa ia kritikal meningkatkan kecekapan dan penjimatan bahan api apabila dipadankan pada model yang dilengkapi dengan enjin yang dipasang membujur. Sistem Quattro baru menggunakan Haldex-style klac pelbagai plat yang  dikendalikan electromechanically dan  set gear belakang yang banyak disemak bergabung untuk menghapuskan seretan mekanikal dengan menghapuskan panduan ke rear differential dan, dengan itu, roda belakang saja apabila pemandu hanya memerlukan pacuan roda depan .

Audi Quattro Ultra4

Untuk dipasarkan di bawah nama Quattro Ultra, sistem baru meninggalkan sistem tork-sensing  Torsen yang digunakan secara meluas, serta central differential and rear differential hardware yang digunakan oleh Audi dalam satu bentuk atau yang lain sejak penubuhan sistem AWD Quattro asalnya pada tahun 1980.

audi_ultra_quattro

Sistem Quattro Ultra awalnya untuk model-model berlandaskan platform Audi’s MLB (modular longitudinal architecture) digabungkan dengan enjin high-compression turbocharged 2.0L 4-cylinder petrol dan  dual-clutch gearbox 7-speed S-tronic.

audi_ultra_quattro1

Previous post

Siap Sedia Untuk Renault Megane Estate Baharu

Next post

Bilik Pameran Perdana Renault Dinaik Taraf Menawarkan Pengalaman Pelanggan Yang Dipertingkatkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *