Berita Auto

Toyota Motor Eropah Hantar 2 Mirai Kepada Kerajaan Belanda

Di acara “Zero Emission” yang berlangsung hari ini di The Hague, Dutch National Hydrogen Platform telah menyampaikan perancangan mereka untuk membangunkan lagi infrastruktur hidrogen. Puan Sharon Dijksma, Setiausaha Negara Belanda bagi Infrastruktur dan Alam Sekitar, menerima kunci dua kenderaan Cell Toyota Mirai Fuel  baru dari Masahisa Nagata, Naib Presiden Eksekutif Penyelidikan dan Pembangunan di Toyota Motor Europe..

MIRAI_EXT_46_DPL__mid

Mirai adalah sedan sel bahan api hidrogen yang pertama di dunia, hasil daripada  penyelidikan dan pembangunan teknologi sel bahan api Toyota yang menjangkau masa selama lebih dua dekad, dan yang paling berpengalaman didalam sistem kuasa kenderaan hibrid.

toyota mirai hamburg germany (7)

Menggunakan gas hidrogen untuk menjana tenaga elektrik dalam timbunan sel bahan api, Mirai tidak menghasilkan pelepasan tailpipe selain daripada air. Luas, halus, selesa dan selamat, ia menggabungkan teknologi canggih dengan praktikaliti yang hebat: tangki penuh mendapat jarak perjalanan kira-kira 500 kilometer berbanding dengan kereta berkuasa  petrol dan proses mengisi gas hanya mengambil masa kira-kira tiga minit untuk penuh.

Previous post

Honda Jazz Menang Anugerah Terbaik Dalam Kelas Supermini Daripada Euro NCAP

Next post

BMW X4 Ditala & Dikerjakan Oleh LIGHTWEIGHT

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *