Berita Auto

Baidu China Akan Membangunkan Bas Pandu Sendiri Dalam Tempoh Tiga Tahun

Firma utama carian talian China Baidu Inc berkata ia bertujuan untuk meletakkan bas panduan sendiri di jalan raya dalam tempoh tiga tahun dan akan mula pengeluaran bas itu secara besar besaran dalam tempoh lima tahun, selepas ia menubuhkan unit perniagaan untuk menyelia semua usaha yang berkaitan dengan kereta. Ini sebiji apa yang Google lakukan di Amerika.

Unit auto Baidu juga akan memasukkan inisiatif dengan kerjasama BMW AG untuk membangunkan kenderaan penumpang autonomi (sudah dalam ujian digambarkan di sini), yang juga boleh dimulakan pengeluaran besar-besaran dalam tempoh lima tahun.

baidu-self-driving2

Kereta pandu sendiri telah muncul sebagai medan peperangan baru untuk jurusan teknologi di peringkat global. Alibaba Group Holding, satu lagi gergasi teknologi Asia berkata ia akan melancarkan kereta pertama dengan kerjasama China SAIC Motor Corp, manakala pakar tech US, Apple juga sedang membangunkan kereta autonomi untuk bersaing kepala lawan kepala dengan Google.

Jurucakap Baidu enggan mengulas lanjut mengenai potensi rakan kongsi pengeluar auto untuk projek bas atau jumlah pelaburan untuk unit tersebut. Naib Presiden Kanan Baidu,  Wang Jing akan mengetuai unit baru sebagai pengurus besar.

baidu-self-driving1

 

Previous post

Dengar 5 Generasi BMW M3 Dalam Satu Video

Next post

Isu CO2 Diesel VW Hampir Selesai

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *