Gaya Hidup

Triton Baharu Lulus Ujian Ultimate Endurance

Apabila Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) mula-mula lancarkan Triton serba baru pada tahun 2006, ia turut menggemparkan komuniti permotoran. Bentuk radikal yang tidak seperti apa-apa yang masyarakat trak telah dilihat sebelum ini, seperti tahap tidak pernah berlaku sebelumnya.  Kemasan dalaman dan keselesaan penumpang yang meletakkan banyak kereta saloon penumpang malu. Dan kini, tahun 2015, penjelmaan terbaru Triton telah menolak sampul trak bertamadun lebih jauh lagi.

The Triton VGT MT digging in deeper into the Borneo Safari

Untuk memenangi yang was-was, Triton terpaksa menjalani trial by ordeal. Dan apa alasan pembuktian yang lebih baik daripada Borneo Safari Sabah, yang meraikan ulang tahun ke-25 tahun ini? Tugas ini adalah untuk mengambil satu standard Triton VGT (Variable Geometry Turbo) 2.5L diesel Common Rail dengan lima kelajuan transmisi manual, menambah peralatan minimum yang diberi mandat oleh penganjur Borneo Safari untuk melihat sejauh mana ia akan tambang pada lapan hari tujuh-ekspedisi malam melalui beberapa kawasan yang paling sukar Sabah ini boleh tawarkan.

The Triton VGT MT going through the Borneo Safari challenge!

 

Pasukan Triton pergi bersedia menempuh masalah biasanya dikaitkan dengan kenderaan moden dengan set-up  independent front suspension, membawa drive shafts dan  hujung tie-rod stereng tetapi ini tidak diperlukan. Malah boot getah melindungi drive shafts depan dari lumpur dan pasir, yang biasanya dicincang pada akhir Borneo Safari, kekal dalam keadaan yang bersih.

 

Previous post

Akademi Latihan Hyundai Dibuka Semula Di Facility Yang Telah Dipertingkatkan

Next post

BMW i3 Sekarang Berumor 2 Tahun.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *