Gaya Hidup

Hari Ini Dalam Sejarah Automotive – Ogos 30

Hari ini dalam tahun 1937, legenda lumba dilahirkan. Anda mungkin sudah tahu siapa dengan melihat gambar, tetapi kepada anda yang masih tidak pasti, beliau dilahirkan di New Zealand dan adalah salah seorang yang paling berjaya dalam sejarah Formula Satu.

Ya, Namanya Bruce Mclaren!

brucemclaren

Bruce Mclaren adalah seorang pemandu yang hebat, tetapi kebolehannya sebagai seorang penganalisis dan pengurus yang benar-benar mejadikan dia terkenal. Salah satu eksploitasimnya:

“Pada hari-hari awal sports car McLaren, Bruce pandu uji dan ketika memandu keluar dari pit, dia perasan akses pintu pengisi bahan api telah mengepak atas dan ke bawah ketika memandu. Pemikiran aerodinamik semasa adalah bahawa ianya harus tertekan lebih kuat kerana kelajuan kereta. Sebaliknya, ia melantun lebih bersungguh-sungguh bila lagi laju. Serta-merta, kekecewaan terhadap kesilapan ini bertukar kepada idea. Dia berhenti di pits, lompat dari kereta, berlari ke kotak alat mekanik, ambil gunting, dan mula memotong bodywork di belakang radiator. Masuk semula ke dalam kereta, dia segera beralih masa pusingan yang lebih cepat berbanding sebelum ini. ”

brucemclaren2

 

Previous post

ABT Tune Audi RS3

Next post

BMW M2 F87 Diintip Sedang Diuji. Dengar Bunyi Ekzosnya.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *