Berita Auto

Penggantian GT86 Untuk Menggunakan Casis MX-5?

Laporan yang datang mencadangkan kerjasama Toyota-Mazda mungkin menghasilkan keluaran yang lebih sporti daripada apa yang dijangkakan. Nampaknya, GT86 generasi kedua akan dibina ke atas Mazda MX-5 yang terbaru.

Toyota-GT86_TRD_2014_800x600_wallpaper_04-620x350

Kebanyakannya khabar angin buat masa ini, tetapi apa yang disahkan adalah Toyota telah menguji casis generasi-ND MX-5 dan jika mereka lebih suka daripada yang dibangunkan sebelumnya, ia tentunya akan digunakan dalam GT86 yang akan datang. Jika benar, maknanya ia bolehlah untuk menganggap semua varian adalah berdasarkan casis Mazda yang sama, termasuk Subaru BRZ dan Scion FR-S.

Tanpa mengira samaada Toyota membuat langkah ini atau tidak, penggantian kereta sport yang akan datang dalam pakej RWD yang lebih kecil dan lebih ringan. Terdapat perbincangan model berasingan yang lebih kecil dan murah, tetapi sehingga pengumuman rasmi, kami akan perlu membuat sesuatu dengan facelift kereta semasa April 2016 yang akan datang yang meningkatkan kuasa sehingga 11 PS, meningkatkan suspensi dan kelihatan sangat berbeza.

Toyota-GT-86-14R60b

 

Previous post

Jualan Ford Malaysia Bagi Bulan Mei Meningkat

Next post

Mercedes Tetapkan Sasaran Emisi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *