Berita Auto

Honda Lancarkan Jade RS di Jepun, Dikuasakan Oleh Suntikan Terus 1.5 VTEC Turbo

Honda mengumumkan bahawa mereka akan memulakan penjualan bagi Jade RS serba baharu dilengkapo dengan pembangunan baru enjin 1.5 liter suntikan terus VTEC Turbo, di pengedar seluruh Jepun pada 28 May 2015. Jade RS serba baharu adalah tambahan baru kepada barisan Jade yang telah menerima bentuk gaya yang lebih baik dengan jumlah ketinggian sebuah sedan, penumpang minivan yang selesa dan utiliti serta prestasi pemanduan yang berkualiti tinggi.

Jade-RS2

Enjin 1.5 liter suntikan terus VTEC Turbo serba baharu menyedari pecutan yang kuat dan lancer dengan menjana tork bersamaan dengan enjin 2.4 liter dalam rpm yang normal dan pada masa yang sama menyedari ketenangan yang sangat baik dan mencapai pemanduan yang lancer dan berkuasa walaupun dengan beberapa penumpang dan di jalan yang berbukit bukau.

Jade-RS5

Selain itu, Jade RS serba baharu menyedari ekonomi bahan api yang sangat baik daripada 18.0 km/liter. Dalam masa yang sama mengekalkan ciri-ciri cemerlang rekabentuk luaran yang bergaya dengan ketinggian kenderaan rendah, 3 baris tempat duduk dan sistem bantuan pemandu Honda SENSING, Jade RS juga mempunyai stereng yang sporti dan prestasi pemanduan yang menggembirakan, menyedari melalui chasis yang eksklusif dan setting suspensi serta penerimaan Agile Handling Assist (AHA), sistem kawalan elektrik yang meningkatkan prestasi dinamik kenderaan melalui kawalan brek.

Jade-RS6

Tambahan lagi, ketenangan yang telah diperbaiki dengan mencapai kawalan bunyi bising dan getaran melalui pelbagai langkah seperti meningkatkan ketegaran penutup bearing yang menyokong engkol/aci engkol (crank/crankshaft) yang merupakan sumber yang biasa getaran enjin yang digunakan. Honda juga membangunkan sebuah CVT baharu yang mengeksploitasi potensi enjin turbo 1.5 liter VTEC ini.

Jade-RS4

Usaha menyeluruh kecekapan CVT membolehkan peningkatan ekonomi bahan api dan merealisasikan pemanduan yang lancar di kawasan bandar pada masa yang sama. Selain itu, untuk mendapat manafaat daripada prestasi enjin tork ini, paddle shifter (mod 7-kelajuan) telah digunapakai. Pemandu boleh menikmati pengalaman memandu dengan transmisi manual.

Jade-RS3

Previous post

Harga Semua Jenis Minyak Naik 10 Sen Seliter Berkuatkuasa Tengah Malam Ini - Hasan Malek

Next post

Fakta-fakta Mitsubishi Triton 2015 Yang Anda Perlu Tahu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *