Cerita Auto

Nissan GT-R Yang Seterusnya akan Berkongsi Tek Enjin Nismo LM

Menurut Direktur Teknikal dan Team Principal untuk Nissan LMP1, Ben Bowley, model GT-R yang akan datang  mungkin akan timbul dari enjin LM Nismonya. LM Nismo, yang dipertontonkan awal tahun ini di Chicago, fitur V6 3 liter yang Bowley katakan adalah perananakan GT-R jalanan yang sebenarnya. Enjin direct injection, dan teknologi pembakaran, dan integrasi turbo dan sistem asupan dalam desain kepala, semua sangat menarik dan sangat sesuai untuk di atas jalan. ”

NismoGTR-3

Ada saran bahwa R36 GT-R akan menjalankan powertrain hybrid atau plug-in hybrid, tapi ianya masih terlalu awal dalam tahap pergkembangan untuk menceritakannya dan sebahagian besar berita mengenainya masih spekulatif. Komentar Bowley nampaknya yang paling jelas dari apa yang akan berakhir di dalam kereta ini nanti.

NismoGTR-2-600x400

LM Nismo ini  adalah spesimen yang dengan sendirinya  sangat menarik, kerana ia adalah satu,  pelumba enjin roda depan dalam kelas dikuasai oleh kereta yang lebih suka meletakkan enjin mereka di belakang. Ini dilakukan kerana peraturan-peraturan yang ketat sekitar aliran udara belakang dan downforce. Bukan sahaja mereka beralih kebanyakan berat badan dan kuasa ke hadapan, tetapi mereka juga melengkapi tayar sempit ke belakang untuk mengatasi understeer dan membolehkan kereta untuk pengendalian neutral.

NismoGTR-4

Previous post

Subaru Outback serba-baharu telah dilancarkan – Harga dari RM225k

Next post

Spesifikasi Jaguar XE untuk Amerika Utara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *