Berita Auto

Honda Lancar Step WGN 2015 di Jepun

Melihat kepada penampilan baharunya, rekabentuk semula bagi model Step WGN MPV sekarang memiliki wajah yang sporti pada bahagian hadapannya dengan gril yang lebih terserlah disambung pada lampu utama yang lebih konvensional. Manakala bahagian belakangnya pula, panel badan yang lebih berprofil dengan keunikkan “Waku Waku Gate” yang boleh dibuka dari atas mahupun di sisi.

Honda-StepWGN2

Inspirasi Eropah Utara jelas kelihatan apabila melihat di bahagian kabinnya, terutama menerusi cluster instrumen digital, kekemasan hitam berkilat dan trim kayi plastik. Model ini turut menampilkan roda stereng tiga-jejari, tempat duduk barisan ketiga yang boleh dilipat 60-40 dan juga pilihan system hiburan.

Honda-StepWGN5

Honda-StepWGN4

Honda-StepWGN6

Dijanakan oleh enjin baharu 1.5 liter VTEC TURBO yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 150PS dan tork setinggi 203Nm. Ia juga disambungkan dengan transmisi boleh laras berterusan yang menyalurkan kuasa kepada system pacuan semua roda. Persoalannya sekarang, bilakah MPV keluarga bersaiz sederhana ini datang ke bilik pameran Honda Malaysia?

Honda-StepWGN3

 

Previous post

Mercedes-Benz Malaysia menjual 1,886 unit pada 1Q2015, 13 peratus berbanding 1Q2014

Next post

Perodua ‘MYVI Nation, The Biggest Myvi Gathering’

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *