Berita Auto

Pelancaran Global Porsche Cayman GT4 Dijanka Minggu Ini

Porsche AG meraikan dua kereta sukan ekstremnya di Geneva International Motor Show tahun ini. Cayman GT4 baharu adalah kereta sukan berprestasi tinggi yang pertama yang dimiliki oleh keluarga GT yang berdasarkan enjin pertengahan coupe. Catatan masa pusingan 7 min 40 saat di Loop Utara Nürburgring adalah debut besar model baru ini.

porsche-cayman-gt4-1

Model kedua adalah satu lagi Porsche luar biasa yang menetapkan standard prestasi baru dalam segmennya. Tayangan perdana dunia akan berlaku pada sidang akhbar Porsche di Arena di Geneva Palexpo jam 05:30 EST (11:30 CET) pada 3 Mac, 2015. Kenderaan ini mengesahkan komitmen pengeluar kereta sukan ini untuk kereta sukan prestasi tinggi yang menyeronokkan untuk panduan setiap hari.

porsche-cayman-gts4

Kedua-dua kereta perdana ini meneruskan tradisi Porsche mempersembahkan acara kemuncak sukan permotoran di pameran kereta musim bunga di tepi Tasik Geneva. 911 GT3, 918 dan 919 Spyder Hibrid semua meraikan penampilan sulung mereka di Geneva pada tahun-tahun kebelakangan ini. Dengan Cayman GT4 baru, Porsche memaksimamkan dinamik memandu kereta sukan pertengahan enjin dan meletakkan ia sebagai penanda aras baru dalam segmennya. Kereta sukan berprestasi tinggi ini dengan jelas menonjol daripada model Cayman lain: enjin 3.8 liter, yang berasal dari 911 Carrera S, menghasilkan 385 hp. Muncung yang baru dengan spoiler yang direndahkan di depan dan salur keluar udara tambahan di hadapan hud serta sayap belakang membuat ia satu-satunya Cayman dengan downforce di kedua-dua gandar. Casis, yang mempunyai posisi 30 mm lebih rendah dan sistem brek yang lebih besar, untuk prestasi terbaik dengan komponen daripada 911 GT3 yang.

porsche-cayman-gts2

Angka jualan Porsche juga terus membangunkan dgn menonjol. Dengan kira-kira 16,000 penghantaran kepada pelanggan di seluruh dunia pada bulan Januari 2015, pengeluar kereta sukan meneruskan kejayaannya tahun lalu. Ini adalah peningkatan sebanyak 31 peratus berbanding dengan bulan yang sama tahun sebelumnya. 911 adalah permintaan yang tinggi terutama di peringkat antarabangsa. Lebih daripada 2,400 pelanggan menerima penghantaran baru Porsche 911 kenderaan pada bulan Januari. Pada tahun 2014, Porsche menghantar hampir 189,850 kenderaan baru.

porsche-cayman-gts

Previous post

Keputusan Hari Terakhir Ujian Musim Sejuk Di Barcelona

Next post

ABT Mengganaskan VW Beetle Anda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *