Berita Auto

Penjualan Auto Global Dijangka Meningkat Dalam Tahun 2015

Penjualan kenderaan ringan secara global dijangka melangkaui 90 juta unit dengan peningkatan besar di US dan Eropah.  Ini akan mengimbangi penurunan dalam pasaran yang baru muncul.  Perkongsian memandu, mobiliti pintar dan analisis data yang besar adalah trend utama yang akan mempengaruhi pasaran 2015.  Analisis ini menjelaskan trend pasaran yang bau muncul dan membuat ramalan berani bagi tahun 2015.

Peningkatan ini akan didorong oleh penurunan harga bahan api dan kenderaan yang lama.  Purata usia kereta atas jalan melangkaui 13 tahun du US dan 10 tahun di Eropah.

Hyundai-Veloster

“OEM seperti Fiat, Renault, Jaguar dan Porsche telah menyasarkan model utama kenderaan untuk wanita.  Kereta kecil dibandar memulakan trend tetapi kategori tradisional untuk untuk ‘lelaki’ seperti kereta mewah dan SUV sedang mengikuti dari belakang.. 10 OEM tertinggi akan melancarkan 4 hingga 5 model kenderaan yang menyasarkan khusus untuk wanita pada akhir 2015,” jelas Rakan Kongsi Kanan Frost & Sullivan, Sarwant Singh.

Menurut analisis seorang dari ketua penganalisis yang bekerja dalam kajian global baru ini, thaun 2015 akan menjadi tahun bahan api dari sel.  “ Toyota akan menerajui langkah ini dengan pelancaran Mirai dan perkongsian 5,600 paten hydrogen,” kata Penganalisis Frost & Sullivan, Shwetha Surender.

volvo-xc90-safety-features-01

 

 

Previous post

Ini Dia Kereta Ferrari #SF15T Dan Pasukan Scuderia Ferrari 2015

Next post

BMW & Toyota Akan Bina Starlet

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *