Berita Auto

Toyota 86 Di Mod Untuk SEMA

Super Street Tuning telah melengkapi GT86 ini atau di beri lambang sebagai Scion FR-S di Amerika Utara dengan badan yang lebih luas, roda 18 inci BBS, suspensi KW clubsport coilover, enam-piston depan dan brek belakang Wilwood empat-piston, sway bar Whiteline depan/belakang dan Eibach rear camber kit.

Scion-FRS-for-SEMA_2

Bagi rekaan dalamannya pula dilengkapi dengan tempat duduk Recaro Sportster CS, six-point rollcage dan sistem audio canggih.  Sebahagian besar  kos $15,000 mungkin untuk enjin bay yang mendapat manfaat daripada Borla header, penyuntik bahan api baru, ekzos catback dengan quad tips, braket ITB tempahan khas, kit silinder utama Willwood, MoTeC ECU, Perrin pulley kit dan Spec clutch.

Scion-FRS-for-SEMA_5

Kesederhanaan tidak lapuk ditelan zaman, dan dalam hal GT Channel, Scion FR-S mereka dibangunkan untuk Scion Tuner Challenge 2014. GT Channel bekerjasama dengan legenda Jepun, Mine untuk menghasilkan sebuah kereta yang boleh dipandu setiap hari.

Scion-FRS-for-SEMA_4

Model ini dilengkapi dengan lampu depan TRD, dapra sisi dan skirt sisi, sayap belakang Avest dan cermin, bumbung karbon, diffuser belakang dan trunk cover. Manakala kabinnya dilengkapi dengan stereng TRD, tempat duduk Recaro, abah abah Takata dan anjakan tombol TRD.

Scion-FRS-for-SEMA_6

Selain itu, peralatan lain yang dinaik taraf termasuk suspensi KW Clubsport coilovers, HKS GT supercharge kit dan ekzos Ganador.

Scion-FRS-for-SEMA_3

Previous post

Pengembaraan Isuzu V-Cross – Pengalaman Hebat 4x4

Next post

Ford Usha Everest SUV Baru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *