Berita Auto

Mitsubishi Persembahkan Triton Pickup Baharu

Mitsubishi Triton telah mendapat tempat di Malaysia dan rantau ini tetapi sudah tiba masanya untuk jenama baru Triton.  Triton baru ini baru saja dirasmikan dan model ini penuh gaya dan dipertunjukkan di Concept GR-HEV di Geneva Motor Show edisi 2013.

mitsubishi-triton_3

Juga dikenali sebagai L200 di beberapa tempat di dunia, trak Mitsubishi kompak ini sememangnya pickup trak yang versatil dalam segmennya.  Seperti yang selalu berlaku dengan pengubahsuaian model, Mitsubishi Triton 2015 bukan saja lebih estetik daripada rekabentuk sebelumnya tetapi juga rekaan kabin yang lebih baik dan rangkaian enjinnya.

mitsubishi-triton_4

Fascia depannya krom dan lampu depan seperti permata dengan LED DRLs, manakala bahagian belakang digabungkan dengan lampu belakang.

mitsubishi-triton_5

Ia boleh didapati dalam Single Cab, Double Cab atau Club Cab.

Pemasangan Mitsubishi Triton 2015/L200 akan dibuat secara eksklusif di Thailand, dengan pengeluaran pertama akan dihantar ke ruang pameran di Malaysia sebelum pertengahan 2015.  Pengeluar Jepun juga memberitahu bila sampai masanya, trak pickup kompak ini akan dijual lebih kurang 150 negara seluruh dunia.

mitsubishi-triton_6

Outlander SUV- stereng dan unit kawalan cuaca, dan juga rekabentuk dalam kabin yang minimal dan kemas menjadikan model Triton ruang yang selesa bila berada dalam kesesakkan lalulintas.

mitsubishi-triton_7

Gearshift dipinjam dari bahagian bin kereta dan juga tombol dan suis yang banyak.

mitsubishi-triton12

Ia boleh didapati samada pacuan-belakang atau AWD guise, Mitsubishi Triton/L200 boleh dimiliki dengan empat pilihan powerplant.  Terdapat juga dua unit 2.4L : Petrol dengan 128PS dan 194Nm dan turbo diesel dengan tork 181PS dan 430Nm

mitsubishi-triton11

Terdapat juga 2.5 liter diesel.  Yang pertama dengan 128PS dan 240Nm, manakala uprated varian dengan tork 178PS dan 400Nm

mitsubishi-triton13

Bergantung pada pilihan enjin, Mitsubishi  menawarkan Triton/ L200 baru dengan 5 atau 6-kelajuan manual, serta transmisi automatik 5-kelajuan untuk pergeseran tenaga yang mudah.

mitsubishi-triton_8

mitsubishi-triton14

 

Previous post

Jualan Brembo Naik 51%

Next post

Toyota Mirai Dilancarkan Dengan Rangkaian Sistem Sel-Bahan Api 500km (TFCS)

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *