Berita Auto

Hyundai Bergabung Dengan Blood Type Racing Inc. Untuk SEMA

Blood Type Racing Inc atau sebagaimana Google Translet memanggil mereka: Jenis Darah Racing Inc, syarikat pembinaan kereta street performance berpusat di Chicago yang khusus hanya untuk kenderaan-kenderaan Korea, telah mengeluarkan butiran mengenai Genesis Coupe terbaru mereka yang dibina untuk acara  SEMA 2014. Dengan pelbagai upgrade enjin, perubahan suspensi, dan pengubahsuaian bahagian luar dan dalam, BTR Genesis Coupe menggabungkan kuasa besar dengan, adrenalin mengepam pengalaman sebenar perlumbaan tidak bertauliah. Kereta itu akan pamerkan di Hyundai di SEMA pada 4 November 2014 nanti.

Memanfaatkan prestasi DNA Genesis Coupe, BTR Genesis Coupe menggunakan 2.0 liter turbocharged empat silinder Hyundai sebagai enjin asas. Enjin ini menerima sarung baru, dan di tebuk besar untuk memberikan anjakan yang lebih besar. Dengan penambahan high boost Precision Turbo turbocharger, memperkuat dan komponen dalaman yang seimbang sepenuhnya, intake buatan sendiri, intercooler, kit ekzos penuh dan suntikan nitrus, BTR Genesis Coupe menghantar lebih dari 800 kuasa kuda ke roda belakang (hampir 1,000 kuasa kuda di crank) melalui enam kelajuan transmisi manual. BTR memberi kenderaan ini rupa underground yang agresif dengan menambah kit badan lebar yang direka khas untuk BTR oleh pereka Kit Badan tersohor Kei Miura dari Jepun, dengan 40mm-luasan depan dan 60mm lebih luasan-fender belakang, bumper depan, spoiler bibir, diffuser belakang dan sayap GT untuk menambahkan down force.

Penambahan meter Tanabe OLED Revel, kerusi perlumbaan Sabelt dengan harness, kemudi roda Sabelt dan roll cage Cusco memberikan BTR Genesis Coupe dalaman yang agresif melengkapi pakej ini.

Previous post

Volvo XC60 T6 Hanya RM315,888.00

Next post

Cabaran Mekanik Automechanika Kini Dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *