Berita Auto

Audi A4 Dengan Airbag  Takata Ditarik Balik

Walaupun Audi menggunakan komponen beg udara dari  Jepun, masalah dalam kes ini adalah disebabkan oleh perisian yang rosak di sedan A4, Avant dan Allroad model yang dibina selepas 2012 yang boleh menghalang beg udara depan daripada digunakan. Seorang jurucakap syarikat telah mengesahkan bahawa masalah ini telah diselesaikan dan pengeluaran A4 Neckarsulm dan Ingolstadt telah di selesaikan minggu lepas.

Sekurang-kurangnya separuh daripada kereta yang terlibat adalah dalam dua pasaran terbesar Audi Jerman dan China. 250,000 kereta yang terlibat adalah dari China dan 150,000 adalah dari Jerman. Audi tidak memberikan pecahan geografi lebih lanjut untuk baki 450,000 kereta itu.

audi-a4-b8-4

Walaupun tidak berkaitan dengan penarikan balik berdasarkan perkakasan yang besar beg udara Takata-sumber dalam Acura, BMW, Chrysler, Dodge / Ram, Ford, Honda, Infiniti, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Pontiac, Saab, Subaru dan Toyota, Reuters melaporkan bahawa pengawal selia keselamatan AS menambahkan bilangan kereta yang menggunakan Takata kepada 7.8 juta daripada 10 pengeluar kereta.

Baik Audi AG atau Audi Malaysia masih belum mengeluarkan apa-apa kenyataan akhbar rasmi lagi mengenai perkara ini, jadi kami akan siarkan maklumat lanjut sebaik saja ada.

audi-a4-b8-6

Previous post

MotoGP 2014 Sepang: Marc Marquez MENANG Menyamai Rekod 12 Kemenangan Doohan

Next post

Volvo XC60 T6 Hanya RM315,888.00

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *