Berita Auto

Ferrari Tingkatkan Produksi

Ferrari akan membina lebih banyak kereta berbanding perancangan sebelum ini selepas Sergio Marchionne, Ketua Pegawai Eksekutif syarikat induk Chrysler Fiat Automobiles, mengambil jawatan tertinggi di Super Car Maker ini bulan depan. Pelan ini berbeza dengan strategi Luca Cordero di Montezemolo, yang meletak jawatan sebagai pengerusi Ferrari pada Rabu lepas setelah 23 tahun berikutan pertembungan dengan Marchionne. Montezemolo mahu menghadkan jumlah kereta setahun kepada 7,000 untuk menjaga eksklusifnya. Marchionne pula mensasarkan bahawa jenama ini mempunyai potensi untuk menjual kira-kira 10,000 kenderaan setiap tahun.

ferrari_california_t_3-620x350

Marchionne, yang akan menjadi Pengerusi Ferrari pada 13 Oktober 2014 , berkata beliau merancang untuk meningkatkan pengeluaran kenderaan sedikit demi sedikit seperti kereta $ 1.3 juta LaFerrari untuk seiring dengan pengguna ultra-kaya. “Jika golongan ini meningkat, kita akan dapat mengikuti perkembangan mereka,” Marchionne berkata hari ini di sebuah acara di Balocco, Itali. Jika tidak, “senarai menunggu akan menjadi terlalu panjang, dan mereka akan letih menunggu.”

ferrari_california_t_2-600x437

Ferrari, yang berpangkalan di Maranello, Itali, ialah 90% dimiliki oleh Fiat dan komponen utama pelan Marchionne untuk mengembangkan bahagian kereta mewah berikutan penggabungan untuk mewujudkan Fiat Chrysler Automobiles. Montezemolo, yang mengambil alih unit pada tahun 1991, mahu mengekalkan status autonomi Ferrari dan tidak menjadi anak syarikat seperti Volkswagen Group’s Lamborghini Kumpulan.

“Orang ramai tidak perlu memandang rendah kepentingan Ferrari bagi Group ini” kata Marchionne. “Dari segi struktur, dari segi yang kita sebagai pembuat kereta, mereka telah dan akan terus menentukan kedudukan kita.”

Previous post

Suzuki Swift 1.2L Dapat Enjin Dualjet Baru Untuk Segmen Penjimatan Bahan Api Terbaik

Next post

NAZA Premira Lancar Vespa Primavera @ RM11,888.00

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *