Berita Auto

VW BEETLE 1.2TSI sekarang dari RM131,888

The-Beetle_Rear-view-600x361

Beetle, ikon jenama Volkswagen kembali dengan spesifikasi yang baru! Menggabungkan garis klasik Bug kegemaran semua dengan ciri-ciri, hiburan, keselesaan dan keselamatan baru. Beetle ini bakal membawa kebahagiaan dan keseronokan kepada pemandu pemandu arif yang tua mahu pun muda.

The-Beetle_Front-view-600x487

Di peringkat global, Beetle mula diperkenalkan kepada dunia pada tahun 1938 dan hingga ke hari ini lebih daripada 22 juta unit telah dijual. Di Malaysia, Beetle telah diperkenalkan pada tahun 50-an, dengan cepat menjadi kegemaran kultus dan ikon untuk mereka yang lahir sebelum tahun 90-an.

Volkswagen-Beetle_7-600x405

Kini, setelah lebih daripada setengah abad membawa kebahagiaan dan mencipta kenangan bagi rakyat Malaysia, Beetle telah berkembang untuk memenuhi keperluan moden sambil mengekalkan simbol ikon budaya popular di kalangan rakyat.

 Volkswagen-Beetle_6-600x396

Beetle ini di kuasai dengan injin 1.2l TSI petrol suntikan langsung turbo dengan 7-kelajuan Direct Shift Gearbox (DSG). 105PS dan 175Nm tork, antara 1,550 dan 4,100rpm; membolehkan kereta untuk mencapai 100km / h dalam 10.9 saat dan kelajuan 180km / j. Walaupun prestasi pecutan yang cemerlang, bug klasik ini masih memulangkan penggunaan bahan api yang luar biasa dengan 5.9 liter / 100km (atau 16.9km / liter) pada kitaran gabungan.

DSG-7-speed-direct-shift-gearbox-600x450

Ciri-ciri keselamatan   Seperti semua kenderaan Volkswagen, pemandu dan keselamatan penumpang sentiasa menjadi keutamaan dengan pelbagai ciri-ciri keselamatan tanpa kompromi. Hasilnya, pengitirafan tertinggi Euro NCAP 5 bintang. Baru dalam Beetle adalah sistem penggera anti-kecurian dengan immobilizer elektronik yang menawarkan perlindungan maksimum.

  Combined-side-and-thorax-airbags-for-front-passengers-600x372

Sebagai tambahan kepada sistem penggera anti-kecurian, kereta ini dilengkapi dengan tali pinggang keledar 3-mata dengan tensioners tali pinggang keledar, headrest hadapan keselamatan optimum, beg udara gabungan sisi dan toraks (untuk penumpang hadapan), serta beg udara pemandu dan penumpang hadapan dengan beg udara penumpang hadapan yang boleh dipadamkan. Sistem anti-lock brek (ABS) dan brek assist (BA), kawalan kestabilan elektronik (ESC), alat pelumpuhan kenderaan elektronik, kawalan bukit, kawalan jarak letak kereta (PDC), dan ISOFIX untuk kerusi kanak-kanak.

Volkswagen-Beetle_4-600x305

Dalaman   Mengekalkan keaslian bug klasik, Beetle juga dilengkapi dengan glovebox Beetle yang tersendiri, dashboard dicat dengan warna badan, armrest, Tombol gearshift berkulit dan stereng pelbagai fungsi stereng berkulit dengan kawalan untuk Display pelbagai fungsi (MFD), radio dan telefon.

Volkswagen-Beetle_8-600x427

Beetle 1.2l TSI Design datang dengan sistem radio ‘RCD 310 dengan pemain CD tunggal, Bluetooth, kabel penyesuai USB dan 8 pembesar suara. Beetle 1.2l TSI Sport pula dilengkapi dengan ‘RCD 510’ skrin sistem radio sentuh skrin dengan penukar 6 CD, kabel penyesuai USB, slot kad SD, Bluetooth dan 8 pembesar suara, kerusi sport dengan upholsteri kulit “Vienna”, penahan lumbar, sistem penghawa dingin ‘Climatronic’ dengan kawalan suhu 2 zon, bersama-sama dengan pedal shift dan cruise control.

The-Beetle_Side-view-600x415

Pada bahagian depan, Beetle datang dengan lampu Bi-Xenon, lampu siang  LED (1.2l TSI Sport sahaja); ubah alih elektronik, cermin luaran boleh dilipat dan dipanaskan.  lampu kabus depan dengan lampu selekoh statik; dan 16 inci rim aloi ‘Whirl’ 16 inci dengan tayar 215/60 R16.   Beetle kini boleh didapati dalam lima warna pilihan: Putih Candy White, Merah Tornado, Kuning Saturn, Toffee Brown dan Deep Black. Kini dibuka untuk tempahan di semua pengedar Volkswagen di Semenanjung Malaysia dari 15 Ogos. Beetle 1.2l TSI Design berharga RM131,888 dan RM142,888 untuk 1.2l TSI Sport.

Untuk maklumat lanjut mengenai Beetle, sila layari www.volkswagen.com.my

Previous post

Land Rover Defender Dapat Injin Diesel yang lebih bersih sejak 2012.

Next post

Karamjit Menang Pusingan Ke2 Kejohanan Rali Malaysia Di Johor

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *