Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Adakah Perodua Akhirnya Akan Menghasilkan Perodua Ativa e-SMART Hybrid?

Kami ternampak kereta ujian Ativa e-SMART tahun lepas tetapi tidak ada apa-apa kenyataan rasmi, kini ia telah dilihat di atas sebuah treler.

Kami ada ternampak Perodua Ativa e-SMART Hybrid berwarna putih yang sedang di uji di tengah-tengah Petaling Jaya. Semua lencana dan petanda telah dipadam dan dalam sekali imbas ia serupa dengan sebuah crossover Perodua Ativa berkuasa petrol standard.

Selepas melakukan sedikit penyiasatan, kami berkesimpulan bahawa kereta yang kami lihat itu berkemungkinan besar ialah Perodua Ativa e-SMART Hibrid berdasarkan Toyota Raize.

Jika anda tidak tahu apakah itu, Toyota dan Daihatsu mempunyai perkongsian dengan Perodua yang memberi manfaat kepada semua pihak dan secara amnya.

Perodua Alza baharu ialah contoh terbaik dimana kita mendapat manfaat daripada perkongsian ini kerana kami yakin kita semua boleh bersetuju bahawa Alza baharu ini berada dalam liga lain berbanding generasi sebelumnya.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang kereta itu, klik pautan di sini untuk mengetahui sebab Alza baharu merupakan peningkatan besar berbanding model sebelumnya.

Fast>forward ke 2022 dan kami masih belum melihat atau mendengar apa-apa tentang Perodua Ativa e-SMART Hybrid, sehingga hari ini. Seperti imej utama, kita boleh melihat beberapa model kenderaan hibrid ini pada treler yang mungkin dalam perjalanan ke Bilik Pameran Perodua.

Ini adalah berita yang menggembirakan kerana ia bukan sahaja akan menjadi kenderaan hibrid pertama Perodua, tetapi juga kenderaan hibrid pertama yang ditawarkan oleh jenama Malaysia. Ini berpotensi sebagai game-changer kerana kami akhirnya boleh mendapatkan hibrid kita sendiri untuk dijual di Malaysia dengan harga di bawah RM75,000.

Ini bermakna kita akhirnya boleh selangkah lebih dekat kepada mobiliti dan inovasi bersih. Walau apapun, ia boleh memulakan perlumbaan inovasi dengan bukan sahaja jenama tempatan tetapi juga pemain antarabangsa untuk mengeluarkan kenderaan hibrid dan elektrik yang berkualiti tinggi dengan harga yang lebih murah.

Ianya akan menjadi sangat menarik kerana ia akan menjadi perubahan yang menyegarkan kerana harga baru-baru ini meningkat, jadi ianya terbaik untuk melihat produk yang berkualiti yang rata-rata rakyat Malaysia mampu milik untuk melakukan perubahan.

Bilakah agaknya kami akan mendapatkan Perodua Ativa e-SMART Hybrid ini? Adakah kita benar-benar akan mendapatkannya atau kita hanya berangan-angan sahaja? Adakah anda akan memilih hibrid ini berbanding pesaing dengan harga yang sama jika ia muncul di bilik pameran tidak lama lagi?

Previous post

MG4 Electric Binaan China Bakal Menggegarkan Eropah

Next post

Porsche 911 GT3 RS Baharu Akan Debut 17 Ogos 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *