Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Kia Carnival Kini CKD Dan Dengan Harga RM231,000

Semua ciri dan kemewahan yang sama anda gemari dahulu dalam pakej yang dipasang tempatan.

batch_2022-CKD-Kia-Carnival-2.0

Kia Corporation dan Bermaz Auto Berhad (BAuto) telah mengumumkan perkongsian mereka pada April tahun lalu dengan perjanjian bahawa mereka akan memasang tiga model tempatan termasuk Kia Carnival CKD 2022, dan kini, Kia telah menepati janji itu.

Kia Carnival CKD 2022 yang pertama dipasang secara tempatan baru sahaja keluar dari Kilang Inokom di Kulim, Kedah dan ia juga merupakan Kia yang pertama dipasang secara tempatan selepas perkongsian antara Kia Corporation dan BAuto.

Kia Carnival CKD 2022 ini dijadual dilancarkan secara rasmi di Malaysia tidak lama lagi dan akan disediakan sama ada dalam konfigurasi 7 tempat duduk atau 8 tempat duduk. Kereta ini masih dengan enjin diesel turbo 2.2 liter dan transmisi automatik 8-kelajuan yang sama seperti sebelum ini. Ini menghasilkan 199hp dan 440Nm tork.

Juga seperti sebelum ini, Kia Carnival CKD 2022 mengekalkan semua ciri berteknologi tinggi dan mewah termasuk tempat duduk hadapan dan belakang yang dipanaskan dan berventilasi, tempat duduk santai premium di baris kedua yang bersandar sepenuhnya, sistem bunyi Bose® 12 pembesar suara, pencahayaan persekitaran yang memukau, sistem infotainment 12.3 inci, pintu gelangsor kuasa pintar satu sentuhan dan pintu belakang kuasa pintar.

Sebagai family mover, Karnival Kia CKD 2022 hadir dengan banyak ciri keselamatan dalam Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan (ADAS) yang meluas yang disediakan sebagai standard.

Sistem ini termasuk Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) dengan Junction Turning, Smart Cruise Control (SCC), Lane Following Assist (LFA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-spot Collision-Avoidance Assist (BCA), High Beam Assist (HBA) dan, Safe Exit Assist (SEA).

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kia Asia Pasifik, Encik Ted Lee berkata, “Pelancaran Kia Carnival dalam bentuk CKD merupakan satu peristiwa penting dalam kebangkitan marque ini di Malaysia. Kami berbesar hati untuk mengalu-alukan model Kia pertama yang dihasilkan di Inokom untuk pasaran Malaysia dan ASEAN. Karnival Kia menandakan permulaan baharu bagi jenama Kia dan mempamerkan semua ciri khas produk kami, reka bentuk unggul, teknologi pintar dan pengalaman pemanduan yang mengagumkan.”

“Sambutan pengguna terhadap varian 11 tempat duduk Kia Carnival yang diimport sepenuhnya yang dilancarkan pada Januari adalah sangat menggalakkan dan kami yakin pengguna akan turut teruja dengan Karnival Kia CKD. Kami percaya variasi CKD ini akan memenuhi keperluan dan jangkaan yang berbeza bagi mereka yang berada di pasaran untuk kenderaan pelbagai guna yang moden dan mewah”. tambah Dato’ Wong Kin Foo, Pengarah Urusan Dinamikjaya Motors Sdn. Bhd.

2022-Kia-Carnival-Malaysian-specification-BERMAZ-CBU-4.0

Apakah pendapat anda tentang Kia Carnival CKD 2022 ini? Adakah anda lebih suka unit CBU atau adakah anda fikir unit CKD lebih baik. Kita tunggu dan lihat angka jualan nanti.

Previous post

MPV Mewah Toyota Majesty Akan Tiba Dalam Beberapa Minggu

Next post

Audi Q6 SAIC Serba Baharu Didedahkan Di China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *