Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Kia Carnival Versi CKD Dengan 7 Tempat Duduk Akan Datang Julai Ini

MPV Carnival yang popular mendapat varian baharu dan akan dipasang di Malaysia.

Pengedar Kia Malaysia telah mula mengiklankan pengambilan pra-pesanan untuk MOV mewah Kia Carnival pemasangan tempatan.

Dilakar di studio reka bentuk California Kia, Kia Carnival memakai penampilan yang berani dan berkotak serta menyampaikan bahasa visual yang terdapat pada barisan kenderaan utiliti lasak terbaru ini dan sangat berjaya seperti yang akan dilancarkan tidak lama lagi di Malaysia SUV besar Telluride, SUV kompak Sorento dan crossover Seltos sebelum ini.

Tiba di Malaysia pada Januari 2022 pada harga jualan pengenalan RM196,340.80, ia telah dijual sepantas ia tiba dari kilang. Di bawah penjaga jenama baharu, DinamikJaya Motors, pelanggan telah diberi jaminan perhatian yang lebih tinggi terhadap selepas jualan dan waranti.

Kia Carnival serba baharu ini gabungan luar biasa reka bentuk moden, keupayaan, keselamatan dan kemewahan.

Di dalam, MPV tujuh atau lapan penumpang tiga baris memberikan tahap premium kehalusan, teknologi bijak dan fleksibiliti. Dan dengan ruang penumpang terbaik dalam kelas dan bilik kargo terbaik dalam kelasnya, terdapat ruang yang cukup untuk memuatkan ramai dan banyak lagi.

Kia Carnival 2022 disokong oleh platform “N3” generasi ke-3 yang sama seperti Sorento yang berkebolehan dan K5 yang sporty. Jurutera Kia memastikan ia lebih ringan, lebih kuat dan lebih senyap daripada seni bina keluar, dan ciri-ciri termasuk:

  • Penggunaan diperluaskan bahagian tekanan panas dan keluli berkekuatan ultra tinggi untuk meningkatkan kekuatan tegangan purata dan kekakuan kilasan yang menghasilkan dinamik pemanduan yang lebih baik
  • Penggunaan bahan penyerap dan penebat bunyi yang lebih baik untuk meminimumkan bunyi jalan, angin dan enjin
  • Penambahbaikan aerodinamik pada roda, bampar hadapan dan cermin untuk mencapai penjimatan bahan api yang lebih baik

MPV pengembara mewah tiga baris, tujuh atau lapan penumpang ini menampilkan penampilan berani dan berkotak yang sangat kacak dan evergreen dalam penampilannya.

Ciri termasuk volum kargo terbaik dalam kelas, enjin diesel 2.2 yang terkemuka dalam kelas dan pelbagai ciri ADAS dengan Blind-Spot View Monitor eksklusif segmen.

Selain itu, ia juga ada:

  • Ruang penumpang 168.2 kaki padu terbaik dalam kelas
  • Ruang kargo 145.1 kaki padu terbaik dalam kelas (di belakang baris pertama)
  • Tempat duduk “Slide-Flex” untuk versi 8 penumpang membenarkan berbilang konfigurasi termasuk tempat duduk tengah baris kedua gelongsor yang, apabila berada di kedudukan paling hadapan, membolehkan penumpang hadapan mengakses dengan mudah bayi atau kanak-kanak yang menaikinya. Tempat duduk ini juga bertukar menjadi meja berfungsi
  • Tersedia tempat duduk lounge VIP baris kedua berventilasi dengan kawalan kuasa, sandaran kepala sayap keluar dan sambungan kaki dalam konfigurasi 7 penumpang peringkat atas
  • Tempat duduk baris kedua yang boleh ditanggalkan dan tempat duduk baris ketiga lipat ke lantai untuk ruang kargo terbaik dalam kelasnya

Kini muncul berita mengenai versi mewah pemasangan tempatan bagi MPV besar dan mewah ini akan tiba pada Julai 2022 ini. Ia akan terus menggunakan enjin turbodiesel 2.2L dengan 8-kelajuan automatik konvensional menghantar 199 kuasa kuda dan tork 440Nm ke roda.

Harga permintaan baharu dianggarkan daripada RM235,888 untuk MPV mewah 7 atau 8 tempat duduk kepada RM265,888 tinggi dan ini kerana sebagai MPV 7 atau 8 tempat duduk ia akan dispesifikasikan sebagai MPV mewah dan bukan van seperti yang dengan Carnival 11 tempat duduk.

Previous post

Pekerja Tesla Saman Syarikat Kerana Pemberhentian Beramai-ramai

Next post

DHL Express Singapore Menambah 80 Van Elektrik Untuk Armadanya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *