Bisnes

Andrea Somorova Kembali Ke Continental Tyre Malaysia Sebagai Pengarah Urusan

Continental Tyre Malaysia mengalu-alukan ketibaan Andrea Somorova sebagai Pengarah Urusan baharu mereka.

Mulai Januari 2022, Continental Tyre Malaysia telah diterajui oleh Pengarah Urusan baharu mereka, Andrea Somorova. Mereka yang sudah lama berkecimpung dalam industri automotif Malaysia mungkin sudah kenal dengan Somorova daripada tugasnya sebelum ini di Continental Tyre Malaysia dari 2004 hingga 2010. Selepas enam tahun berkhidmat, Somorova telah ditempatkan di Continental Taiwan di mana dia menjadi Pengurus Besar.

Andrea Somorova menyertai Continental Group pada tahun 1999 di negara asalnya Slovakia. Beliau kemudiannya berpindah ke Continental di Jerman sebelum dihantar ke pasaran Asia, berkhidmat di Malaysia dan pasaran APAC lain dalam peranan pengurusan. Dia telah menghabiskan 18 daripada 23 tahunnya dengan Continental berkhidmat di Asia.

Semasa di Taiwan, Andrea Somorova memimpin Continental dengan jayanya dan mencapai kesedaran jenama tertinggi dalam kalangan pasaran Asia Pasifiknya sambil mengharungi cabaran pandemik COVID-19.

BHPetrol_Euro5 Diesel_2021

Somorova berkata, “Ia merupakan satu perjalanan yang menakjubkan bagi saya di Continental Group dan lima tahun yang lepas menerajui perniagaan Taiwan adalah sesuatu yang luar biasa. Pengalaman saya dari Taiwan dan seterusnya akan memberi manfaat kepada saya di Malaysia yang memberikan peluang yang menarik untuk Continental, pasukan kami dan pelanggan kami.”

“Saya sangat teruja kembali ke Malaysia dan untuk memajukan kerja-kerja yang sudah dilakukan sebelum ini. Saya berharap dapat membimbing Continental Tyre Malaysia melalui trajektori pertumbuhannya, bekerja rapat dengan pasukan kami untuk menyampaikan penyelesaian tayar yang inovatif kepada pelanggan penumpang dan kenderaan komersial kami. Saya sentiasa mengalu-alukan idea baharu daripada pasukan saya dan percaya bahawa dengan memperkasakan mereka melalui kepercayaan, kerjasama dan komunikasi yang jelas akan membantu mencapai matlamat bersama kami,” katanya.

Dia mengambil alih jawatan Samir Gupta, yang kini akan menyelia Operasi India sambil terus mengetuai Perniagaan Penggantian Tayar Penumpang dan Penggantian Tayar Trak Ringan Continental Rantau Asia Tengah. Di bawah kepimpinan Encik Gupta, syarikat itu membuka kilang mixing baharu di Alor Setar.

Previous post

Volkswagen Golf R Mk8 Tiba Di Malaysia - RM356,412

Next post

UMW Toyota Motor Berjaya Jual 7,528 Kereta Pada Januari

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *