Berita Auto

Apa Yang Sudah Jadi Dengan Peugeot 4008 SUV Coupe

Peugeot 4008 SUV Coupé disasarkan untuk berada di bilik pameran tahun ini.

Pada bulan Mei 2018, Autocar UK berkongsi beberapa gambar eksklusif Peugeot 4008 SUV Coupe yang sedang diuji. Minggu-minggu berikutnya, banyak laman web automotif di seluruh dunia mengesahkan tarikh ujian dan kemungkinan pelancaran coupe SUV sporty yang akan bersaing dengan BMW X2, Toyota C-HR dan Mazda CX-3.

Kita turut diberitahu bahawa kumpulan automotif Perancis akan menampilkan barisan SUV Coupé sendiri untuk meletakkan dirinya sebagai alternatif yang lebih bersemangat dan sporty daripada kenderaan seperti SUV 3008 atau 5008 yang popular.

Peugeot dahulu telah menyebut rancangan yang bercita-cita tinggi untuk keluarga SUVnya untuk dekad yang akan datang. Pada masa ini, rangkaian model ini tidak lengkap, kerana hanya dalam beberapa tahun lagi kami akan menyaksikan pengembalian nama yang terkenal kepada peminat jenama singa ini.

Model ini akan berada di bawah pengembangan eksklusif Kumpulan PSA. Peugeot 4008 terakhir yang dipasarkan di Eropah adalah kenderaan berdasarkan Mitsubishi RVR. Citroën juga memasarkan versi khas model Mitsubishi. Itu adalah Citroën C4 Aircross. Peugeot 4008 baru sedikit atau tidak akan berkaitan dengan model itu.

4008 baharu ini akan berada betul-betul di antara Peugeot 3008 dan 5008 terkini. Seperti yang digambarkan dalam artikel ini, ia akan menampilkan reka bentuk yang lebih elegan dan sporty.

Ya, crossover terbaru ini akan didasarkan pada Peugeot 3008 yang berjaya seperti bagaimana BMW berkongsi SUV dan Crossover sukannya dalam satu platform.

Jean-Phillipe Imparato, CEO Peugeot, mengulas hal berikut ketika ditanya mengenai model baharu ini, “Setelah mencapai tujuan kami melancarkan tiga SUV baharu di Eropah dan dua di China, sudah tiba waktunya untuk kembali ke DNA kami dan terus bergadai dengan keluarga SUV kami kerana permintaan pasaran tidak berhenti ”. dia juga menambah bahawa Peugeot 4008 baharu ini akan menyesuaikan kabin 3008 untuk menawarkan kedudukan pemanduan yang lebih rendah dan sporty.

Walaupun bentuk eksteriornya sebegitu, 4008 baharu ini akan memiliki kabin untuk lima penumpang, walaupun tempat duduk tengah belakang akan diturunkan untuk penggunaan sekali-sekala atau untuk penghuni pendek dan / atau muda. Kenderaan akan dipasang di platform EMP2 PSA Group.

Coupe sukan baharu ini akan dilengkapi dengan pelbagai enjin. Akan ada petrol PureTech tiga silinder dan enjin diesel BlueHDi empat silinder.

Di samping itu, dua versi hibrid plug-in akan tersedia dengan autonomi yang ketara dalam mod elektrik 100 peratus. Kedua-dua versi elektrik akan menggunakan enjin petrol THP 1.6 liter yang digunakan oleh DS 7 Crossback baharu. Label GT dan GTi juga diharapkan dapat hadir dalam rangkaian Peugeot 4008 baru.

Previous post

Hyundai Staria Premium Dibuka Untuk Tempahan Di Malaysia

Next post

Pengeluaran Kenderaan Naik 229% Pada bulan September 2021

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *