Berita Auto

Volvo XC60 T6 Hanya RM315,888.00

Volvo Car Malaysia sedang melanjuti kejayaan T5 XC60 dengan mengumumkan ketersediaan varian baru untuk keluarga XC60, XC60 T6 baru, beberapa bulan lebih awal dari tarikh permulaannya. “Tujuan kami membuat kemewahan dan keselamatan lebih mudah dalam bentuk XC60 T5 telah diterima dengan baik, itulah sebabnya kami melancarkan varian baru ini jauh lebih awal daripada yang diunjurkan,” kata Keith Schafer, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia. “Walaupun varian T5 yang mempunyai tujuan masing-masing, XC60 T6 baru bakal memaparkan kemewahan Scandinavia – gabungan keselesaan, prestasi dan keselamatan yang berjaya yang berlaku kepada nilai-nilai teras kami,” kata Keith Schafer, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia .

XC60-T6-5

Kereta Volvo sentiasa membangunkan teknologi dan inovasi yang akan membuat kereta lebih selamat untuk memandu. Jenama ini meramalkan pada tahun 2020, tiada siapa yang akan cedera parah atau terbunuh dalam Volvo baru. Dijual pada harga tawaran pengenalan terhad RM315,888 (on-the-road harga tanpa insurans) XC60 T6 baru yang lengkap dengan teknologi keselamatan aktif mendahului kelas dan dikuasakan oleh enjin serba baru modular Volvo, Drive-E enjin.

Dua liter serba baru, empat silinder enjin Drive-E akan melahirkan kuasa maksimum 306 hp pada 5,700 rpm dan tork maksimum 400 Nm. Dikawinkan dengan transmisi Geartronic 8-kelajuan, XC60 T6 baru pasti memberikan pemanduan yang disempurnakan dan ekonomi bahan api yang cemerlang. Seperti semua Volvo baru, XC60 T6 akan datang dengan jaminan 5 tahun, 5 tahun perkhidmatan percuma termasuk bahagian penyenggaraan berjadual, dan 5 tahun bantuan tepi jalan percuma (Volvo-on-Call). XC60 T6 baru ini boleh didapati mulai hari ini di Volvo pengedar sah di seluruh negara.

Estetika & Kemudahan

XC60 T6 membawa bersamanya, bahagian luar dan dalam yang sama kemas dengan XC60 T5 baru dengan beberapa tambahan, termasuk roda 18 ” Pan Aloi dengan tayar 235 / 60R18 dan 8″ Paparan Adaptive Digital kedua-dua datang sebagai standard. Pemilik XC60 T6 baru juga akan menikmati trunk belakang  berkuasa dan pemegang beg runcit di kawasan kargo.

Warna yang sedia ada & aksesori

Pembeli boleh memilih daripada lima warna luaran – Twilight Bronze, Ice White, Ember Black, Electric Silver dan Seashell bersama dengan pelbagai aksesori termasuk Iron Stone kit gaya luaran, papan prima-warna dan tapak aluminium perak, cetakan untuk depan dan belakang, dan juga 20 “Diamond Cut atau oda. Iron Stone Alloy.

Paparan Adaptive Digital

Paparan Adaptive Digital, yang pertama kali keluar dalam V40 T5 baru, menggunakan TFT aktif (Thin Film Transistor) kristal paparan untuk membawa maklumat pemandu peribadi. Terdapat tiga tema untuk dipilih: Elegance, Eco dan Prestasi. Mod default Elegance mempunyai rupa yang klasik dan tata letak. Mod Eco mempunyai tema warna hijau dan direka bentuk untuk menggalakkan dan memberi ganjaran kepada gaya pemanduan cekap bahan api. Ciri-ciri prestasi pencahayaan merah, dan skala rev bukan meter kelajuan yang dipaparkan di dalam Elegance dan Eco versi.

XC60-T6-4

Sistem Hiburan Semua-Baru — Sensus Connect

Warna tema Digital Display juga bergema dalam sistem infotainment bersambung yang serba baru. Ia mempunyai HMI segar dengan beberapa fungsi yang inovatif, seperti:

Perkhidmatan berasaskan Cloud bersepadu ke dalam kereta, membolehkan fungsi kemas kini masa depan. Peningkatan navigasi dengan peta 3D, carian tempatan, dan pengaturan destinasi remote ke kereta.

TuneIn Radio Internet (dengan 80,000 saluran), dan muzik streaming melalui Bluetooth. Kawalan suara kebanyakan infotainment dan fungsi navigasi.

Powertrain

Enjin T6 Drive-E baru mempunyai 306 hp dan 400 Nm tork – melakukan pecutan abad hanya 6.9 saat. Mesin ini menggabungkan kelas terkemuka dari pemampat dan pengecas turbo. Dengan menggunakan supercharger untuk mengisi bahagian kuasa bawah memberikan enjin yang besar, rasa aspirasi semulajadi. Pemampat mekanikal dikaitkan mula berfungsi dengan serta-merta pada revs rendah, manakala turbocharger bermula apabila aliran udara terbentuk. Penggunaan bahan api dengan 8-kelajuan automatik baru adalah 7.3 l / 100 km (169 g / km) di XC60.

Keselamatan Dan Sokongan

IntelliSafe, nama selimut Volvo untuk semua sistem keselamatan aktif, adalah bahagian penting dari pendekatan pemandu-centric dalam XC60. Beberapa teknologi utama yang akan debut dengan T6 XC60:

Rasuk kekal tinggi dengan teknologi pecah tanah

Kawalan Beam Aktif tinggi menghapuskan keperluan untuk beralih antara beam rendah dan tinggi. Sebaliknya, Kawalan Beam Aktif tinggi memungkinkan menjaga lampu atas beam yang tinggi secara berterusan. Apabila kereta lain pendekatan dari arah bertentangan, sistem ini membantu untuk mencegah menyilaukan pemandu dari arah depan dengan menaungi hanya sebanyak beam yang diperlukan. Ini dilakukan oleh mekanisme cerdik modul projektor diintegrasikan ke headlamp. Manfaat yang sama berlaku kepada pemandu dalam kereta sebelumnya.

Drive-E-T6

Teknologi Pengesanan Cyclist dan Pejalan Kaki Baru

Perisian canggih baru, termasuk pemprosesan visi yang lebih cepat, kini telah memungkinkan untuk melanjutkan masa pengesanan dan brek auto teknologi Kereta Volvo untuk menangani keadaan pelumba tertentu juga. Pengesanan Pejalan kaki baru dan Cyclist dengan brek penuh auto dilengkapi dengan sistem sensor canggih yang mengimbas kawasan depan. Jika seorang pengendara sepeda menuju ke arah yang sama dengan kereta yang tiba-tiba berbelok di depan kereta itu kerana ia menghampiri dari belakang dan perlanggaran sudah dekat, ada amaran segera dan kuasa brek penuh diterapkan. Teknologi ini juga mengesan jika pejalan kaki melangkah keluar ke jalan di hadapan kereta. Jika pemandu tidak bertindak balas dalam masa, kereta yang boleh memberi amaran dan secara automatik mengaktifkan brek.

Sistem Keselamatan Terbukti

XC60 T6 akan melihat kemasukan beberapa teknologi keselamatan terbukti seperti Driver Alert Control (DAC) – satu inovasi yang pertama di dunia yang mendaftarkan kemajuan kereta di jalan raya dan peringatan pemandu yang tidak menumpukan perhatian; Lane Departure Warning (LDW) – yang memberitahu pemandu dengan bunyi amaran lembut jika kereta melintasi salah satu tanda jalan tanpa alasan yang jelas seperti penggunaan penunjuk giliran; dan Adaptive Cruise Control (ACC) dengan Queue Assist dan Distance Alert – sistem berasaskan radar yang mengekalkan jurang masa yang ditetapkan kepada kenderaan di hadapan semua jalan ke bawah untuk berhenti, membuat sistem keselesaan peningkat ini boleh digunakan dalam barisan bergerak perlahan dengan berulang permulaan dan berhenti.

Maklumat Petanda Jalan – “Mata” Tambahan Ke Atas Persekitaran Lalu Lintas

Maklumat Petanda Jalan menyokong pemandu dengan memaparkan tanda-tanda jalan raya di paparan instrumen. Maklumat Petanda Jalan boleh digabungkan dengan fungsi Speed ​​Alert, yang menyediakan pemandu dengan amaran visual di speedometer jika had kelajuan yang telah dilampaui

Volvo-XC60-Price-List-MY15aaa-Front

Electrical Power Assist Steering

Electrical Power Assist Steering (EPA), yang boleh didapati dengan enjin Drive-E yang serba baru, menggunakan motor elektrik untuk menyokong rak stereng, dan pemandu boleh memilih antara tiga tahap bantuan kuasa. Dalam mod Rendah sistem menyediakan tahap yang tinggi sokongan kuasa, membuat manuver lebih mudah. Mod Sederhana mempunyai sokongan kuasa lebih rendah sedikit untuk menawarkan jalan yang lebih respon pada kelajuan yang lebih tinggi. Mod tinggi adalah penetapan muktamad untuk pemandu bersemangat, menyumbang kepada watak dinamik kereta.

Jaminan Keselamatan Semua Varian

City Safety – Aktif Sehingga 50 km / h

Kedua-dua XC60 T5 & T6 mempunyai upgrade sistem City Safety. Sistem ini aktif pada kelajuan sehingga 50 km / j. Kereta akan brek secara automatik jika pemandu gagal untuk bertindak balas apabila kenderaan di hadapan perlahan atau berhenti – atau jika kereta menghampiri kenderaan tidak bergerak terlalu cepat.

Volvo-XC60-Price-List-MY15aa-Front

Lampu Selekoh Untuk Penglihatan Yang Lebih Baik

Satu lagi pilihan yang inovatif untuk memandu dalam gelap adalah ciri Cornering Light kelajuan perlahan. Sebagai lanjutan dari sistem Active Bending Light semasa, itu menyala kawasan pemandu tersebut mengemudi ke arah untuk manuver yang lebih selamat.

Perningkatkan Sistem Maklumat Blind Spot – untuk penglihatan yang lebih baik

Kedua-dua XC60 T5 & T6 menawarkan Blind Spot Information System (BLIS), yang berasaskan radar. Teknologi yang juga memantau dan memberi amaran kepada pemandu dengan pantas menghampiri kenderaan sehingga 70 m di belakang kereta. Sudah tentu ia masih memberitahu pemandu mengenai kenderaan di tempat yang buta kedua-dua pihak.

Cross Traffic Alert – Meliputi Belakang Anda

Cross Traffic Alert menggunakan sensor radar di hujung belakang kereta untuk memberi amaran kepada pemandu untuk menyeberangi lalu lintas dari sisi kiri kanan ketika gostan dari tempat parkir. Hal ini sangat berguna di kawasan yang sempit dan sesak di mana pandangan sisi yang mungkin terbatas disebabkan oleh infrastruktur, tumbuh-tumbuhan atau kereta yang diletak lain.

Volvo-XC60-Price-List-MY15a-Front

Previous post

Audi A4 Dengan Airbag  Takata Ditarik Balik

Next post

Hyundai Bergabung Dengan Blood Type Racing Inc. Untuk SEMA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *