Gaya Hidup

Nissan Guna Ladang Solar Untuk Menjana Pengeluaran Kereta UK

Nissan telah beralih ke ladang solar baru di tapak pengeluaran terbesar di Eropah, landmark terbaru dalam perjalanan syarikat ke arah Intelligent Mobility.

Panel foto-voltan sebanyak 19,000, kemudahan 4.75MW kini beroperasi sepenuhnya di Nissan Sunderland Plant, kerana Nissan berusaha ke arah matlamat sifar pelepasan dan sifar kematian.

Ladang solar telah dipasang bersama 10 turbin angin sudah menjana tenaga bersih untuk Nissan di Sunderland, pusat Eropah pengeluaran bagi  semua-elektrik dan baterinya Nissan LEAF.

Nissan mula mengintegrasikan sumber tenaga yang boleh diperbaharui di Sunderland pada tahun 2005 apabila syarikat itu memasang turbin angin pertama di tapak itu. 10 turbin angin ini menyumbang kuasa 6.6MW, dengan ladang 4.75MW solar membawa jumlah pengeluaran tenaga boleh diperbaharui untuk 11.35MW di Sunderland. Ini bersamaan dengan 7 peratus daripada keperluan elektrik kilang itu, cukup untuk membina bersamaan 31,374 kenderaan.

Ladang solar telah dibangunkan dan dipasang di dalam gelung trek ujian kenderaan Nissan di Sunderland oleh syarikat rakan kongsi European Energy Photovoltaics dengan 100 peratus daripada tenaga elektrik yang dijana untuk kegunaan Nissan.

For the 2016 model year, LEAF adds a number of significant enhancements – beginning with a new 30 kWh battery for LEAF SV and LEAF SL models that delivers an EPA-estimated driving range of 107 miles* on a fully charged battery. The range of a LEAF S model is 84 miles, giving buyers a choice in affordability and range.

 

Previous post

TC Euro Cars Lancarkan Kempen 'Renault - Motorsports Is In Our DNA'

Next post

Subaru Pecah Rekod Sendiri Di Isle of Man TT

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *