Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Confirm! Opel TIDAK Akan Kembali Ke Malaysia Dalam Masa Terdekat Ini

Walau pun, Opel Mokka yang sedang diuji adalah untuk pengenalan ASEAN.

Kami telah melihat gambar intipan dalam talian Opel Mokka Crossover sedang diuji di seluruh negara dan oleh itu terdapat kes kukuh bahawa ini boleh menjadi kepulangan jenama Opel ke Malaysia selepas lama menghilang.

Ya, Opel yang merupakan jenama yang kukuh di Malaysia seketika dahulu dan ia kemudian perlahan-lahan hilang. Zaman Kadet sedan dan adik beradik hatchbacknya serta Opel Rekord bersaiz besar eksekutif hanya tinggal kenangan.

Jenama itu pernah dibangkitkan semula dua dekad yang lalu oleh ahli perniagaan tempatan dan Europel Sdn Bhd dimulakan dengan SUV yang dipanggil Fontera dan beberapa kereta penumpang termasuk coupe sukan Calibra yang anggun dan seksi.

Kami baru sahaja dimaklumkan oleh orang kanan di Berjaya Auto (penjaga jenama untuk Peugeot dan Citroen di Malaysia) bahawa tiada rancangan untuk memperkenalkan semula Opel di Malaysia dan ujian di jalan raya Malaysia sedang dilakukan oleh Stellantis ( pemilik jenama untuk jurutera Peugeot, Citroen dan juga Opel) di Malaysia untuk keluaran serantau.

Mungkin Singapura, Thailand dan Indonesia kerana mereka mempunyai skim cukai import dan insentif yang adil dan tersusun untuk industri automotif yang membolehkan pengeluar kereta berkira terlebih dahulu pelaburan mereka untuk mana-mana model atau pengenalan jenama baharu.

Sementara itu, menarik untuk diperhatikan bahawa buat pertama kalinya dalam sejarah Opel, Mokka ini (yang merupakan model generasi ke-2 baharu) akan tersedia dengan varian semua elektrik. memandu Opel Mokka-e menggabungkan operasi tanpa pelepasan dengan pengalaman yang menggembirakan.

Motor elektriknya menghasilkan 100 kW (136 hp) dan 260 Newton meter tork maksimum, tersedia terus dari standing start.

Reaksi pantas, ketangkasan dan dinamik adalah antara ciri yang luar biasa. Pemandu boleh memilih antara tiga mod pemanduan – Normal, Eco dan Sport – untuk keseimbangan yang baik atau yang paling menyeronokkan, bergantung pada pilihan mereka.

Kelajuan tertinggi terhad secara elektronik ialah 150 km/j untuk mengekalkan tenaga yang disimpan dalam bateri 50 kWj dan julat. Sistem pengecasan pantas DC 100 kW yang membolehkan pengecasan 80 peratus bateri dalam masa 30 minit sahaja adalah peralatan standard.

Opel Mokka-e ini mempunyai julat elektrik bateri saja sehingga 322 kilometer mengikut WLTP dalam mod Normal, manakala mod Eco menyokong pemandu dalam mencapai julat maksimum yang mungkin. Sama ada kotak dinding, pengecasan berkelajuan tinggi atau penyelesaian kabel untuk soket isi rumah:

Opel Mokka-e baharu ini sedia untuk semua pilihan pengecasan, daripada single-phase kepada three-phase pada 11 kW. Ia juga meyakinkan dengan jaminan lapan tahun untuk bateri. Pelanggan boleh menantikan Mokka generasi baharu yang sangat bertenaga, menyeronokkan dan tangkas.

Previous post

Suzuki Swift Sport Kini Tersedia Dengan Kadar Faedah 1.18%

Next post

Anda Mahu Beli Perodua Tapi Bertahan Kerana Kempunan Apple Car Play

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *