Kemalangan / Rosak / Recall

Kemalangan Berapi Antara Proton X70 Dan Sebuah Lori

Sebuah Proton X70 dan sebuah lori terbakar berikutan perlanggaran di jejambat berhampiran Masjid Jamek Datuk Bandar Haji Ahmad, Rasah, Seremban awal hari ini.

Komander operasi Balai Bomba dan Penyelamat Seremban, Hamlan Ishak mengatakan bahawa kemalangan itu menyebabkan dua kenderaan, tiga cedera, dua daripadanya dalam perjalanan di dalam lori dan pemandu X70. Sementara itu, seorang lagi penghuni lori dan seorang penghuni SUV wanita tidak cedera.

Hamlan menambah bahawa pihak bomba telah diberitahu mengenai kemalangan dua kenderaan itu kira-kira jam 12.06 tengah hari dan tiba di tempat kejadian sembilan minit kemudian.

“Setibanya di lokasi, kami berusaha memadamkan api sementara lima mangsa yang terlibat diselamatkan oleh orang ramai,” katanya.

Siasatan awal menunjukkan bahawa perlanggaran antara dua kenderaan tersebut mungkin menyebabkan tangki minyak X70 bocor. Buih digunakan untuk memadamkan api.

Sebanyak 13 anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban terlibat dalam operasi pemadaman dengan menggunakan Fire Rescue Tender (FRT) dan lori tangki air.

Previous post

LG Dan Magna Memeterai Perjanjian Usahasama Untuk Memasuki Pasaran Powertrain Elektrik

Next post

15 Daripada McLaren Sabre Ini Dibuat Hanya Untuk Pelanggan AS

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *