Bisnes

Kia RED CUBE Lebuh Raya Persekutuan Ditutup

Kia Motors masih akan beroperasi di Malaysia.

Bilik pameran khas Naza Kia Motor Petaling Jaya Red Cube ini telah menjadi mercu tanda yang sangat ketara sejak dibuka pada tahun 2011. Pusat 3S ini merupakan salah satu kedai servis Kia yang paling dipercayai di Petaling dan terletak di NO. 5, JALAN 51A / 219 di sepanjang Lebuhraya Persekutuan yang sibuk. Ia juga merupakan kedai Kia RED CUBE pertama di Malaysia. Sekarang ia telah ditutup dan sedang diambil alih oleh jenama automotif China.

Kia RED CUBE Petaling Jaya

Pembukaan outlet ini pada tahun 2011 diikuti dengan pembukaan RED CUBE Johor Bahru dan pada bulan Mac 2014 pembukaan outlet RED CUBE ke-3 di Kawasan Perindustrian Semambu Kuantan. Pusat Kuantan RED CUBE 3S terletak di kawasan seluas 49.213 kaki persegi dan mempunyai 14 ruang servis yang mampu menampung sehingga 35 kereta sehari.

Pada majlis perasmian Kuantan RED CUBE, Tae Jin Park, Presiden Pejabat Wilayah KIA Motor Corporation hadir dan dia menandatangani papan tanda pelancaran yang disaksikan oleh Datuk Syed Abdull Hafiz Syed Abu Bakar, COO Naza Kia Malaysia ketika itu. Dibuka dengan pelaburan RM5 juta, cawangan RED CUBE ini diikuti oleh Rawang RED CUBE yang juga telah ditutup baru-baru ini.

Pusat Kia RED CUBE Rawang 4S terletak di kawasan seluas 37,314 kaki persegi yang dapat mempamerkan 6 buah kereta di kawasan pameran dan mempunyai 21 ruang servis yang mampu menampung sehingga 50 kereta sehari. Outlet yang sudah tutup ini terletak di Lot 605, Batu 20, Jalan Rawang, 48000 Rawang, Selangor Darul Ehsan.

Syarikat telah melabur RM11 juta untuk outlet 4S ini yang merangkumi penjualan, servis, alat ganti, dan kemudahan badan dan cat dengan bilik mesyuarat, ruang pelanggan, ruang penyerahan, ruang permainan, WIFI percuma, dan internet untuk pelanggan.

Seawal 11 September 2020, siaran akhbar mengumumkan ‘Open For Booking’ untuk Kia Seltos Crossover menyebutkan Naza Kia Motor Petaling Jaya RED CUBE ini sebagai salah satu daripada beberapa pengedarnya di mana rakyat Malaysia yang mencari crossover baharu yang bergaya boleh mengunjungi bilik pameran ini untuk membuat tempahan.

Bilik pameran Kia RED CUBE adalah konsep yang diciptakan oleh Kia Motors Korea untuk menyampaikan identiti dan standard ruang global untuk gambaran visual yang lengkap mengenai strategi jenama yang berfokus pada reka bentuk Kia sementara bilik pameran baharu hanya akan dibuka di kawasan utama baharu dan banyak dari unsur-unsur konsep ini akan ditemui di semua bilik pameran Kia di seluruh dunia. Bilik pameran berwajah baharu yang dramatik ini mempunyai pelapisan merah yang kuat, seni bina yang khas dan dalaman yang bersih untuk memberikan pengalaman yang lebih profesional dan selesa kepada pelanggan ketika mereka membeli Kia baharu atau kembali untuk perkhidmatan lepas jualan.

Kia RED CUBE showroom

Malaysia adalah negara kedua selepas Korea Selatan yang menyesuaikan identiti bilik pameran RED CUBE diikuti China, Mexico, England, Kanada dan paling baru di India.

Previous post

Mercedes-Benz 4MATIC Bermula Dengan W 124 Di Malaysia

Next post

Volkswagen Mungkin Meletakan Bentley Di Bawah Audi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *