Berita Auto

Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X Bukan Untuk Malaysia

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) telah mengumumkan reka bentuk semula penuh pertama ruang eK dalam kira-kira enam tahun, sebagai tambahan kepada pelancaran ruang eK X yang baharu (disebut eK “cross” space), model crossover dengan rasa SUV.

Bayangkan jika kita mempunyai pasaran import kereta ‘terbuka’ tanpa layanan istimewa kepada mana-mana pengilang. Sistem cukai import saksama rata. Sistem Permit yang diluluskan terbuka (AP) seperti Singapura (mereka memanggilnya COE). Kami akan mempunyai pilihan kenderaan tanpa had untuk membeli dan memiliki. Kereta seperti kenderaan keluarga berkualiti tinggi yang kompak yang kami tidak akan dapat untuk pengguna Malaysia.

Kereta kompak atau ‘keicar’ seperti yang dikenali di Jepun, seperti yang lain dari semua jenama kereta Jepun yang lain, menawarkan kenderaan bermotor yang berkualiti dengan harga jualan yang berpatutan. Ciri keselamatan, hiburan dalam kereta dan kualiti untuk menyaingi kereta lebih mahal juga termasuk.

Model Mitsubishi baharu ini akan dijual di afiliasi jualan MMC Jepun di seluruh Jepun bermula pada hari Khamis, 19 Mac. Harga untuk eK X space akan bermula pada 1,655,500 yen, sehingga sehingga 1,991,000 yen dilengkapi sepenuhnya, manakala harga untuk eK space akan berkisar diantara 1,399,200 yen hingga 1,767,700 yen (termasuk cukai 10%).

Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X

Ciri-ciri eK X space dan eK space

1. Reka bentuk tersendiri dengan Mitsubishi-ness

– Ruang eK X mempunyai rasa SUV berkuasa tinggi.

– Ruang eK adalah bergaya dan mudah didekati.

2. Ruang dalaman yang selesa dan mesra pengguna

– Ruang kabin yang selesa dengan ruang slaid kelas atas * di tempat duduk belakang.

– Pintu gelangsar bebas tangan yang mudah dibuka dan ditutup.

3. Teknologi sokongan dan ciri keselamatan pemandu lanjutan

– Teknologi MI-PILOT sokongan pemandu lorong tunggal untuk laluan lebuh raya

– Teknologi keselamatan aktif dipertingkatkan dengan empat fungsi tambahan yang ditambah untuk keselamatan yang lebih.

BHPetrol RON95 Euro 4M
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X
Mitsubishi New Super Height Kei Wagon eK X

*Model dalam kelas super keight Kei wagon (ketinggian keseluruhan di melebihi 1,700 mm) dengan enjin diletakkan di hud berbanding dengan penyelidikan dalaman pada Februari 2020.

Pengurusan perancangan dan pembangunan ini dan eK Wagon sebelumnya dan eK X telah menjadi tanggung jawab Mitsubishi Motors dan Nissan Motor bersama NMKV dan versi ini telah diperkenalkan di Jepun pada akhir Mac 2019.

Dengan platform, enjin, CVT dan komponen utama lain yang dibangunkan dan dihasilkan melalui proses baru, model-model ini menawarkan jenis keicar wagon tinggi yang baharu. Mereka membawa bersama 60 tahun pengalaman Mitsubishi Motors dan teknologi canggih Nissan Motor.

eK Wagon memenangi “keinginan untuk mencari destinasi baharu dengan jaminan yang lebih baik” pelanggan, yang menawarkan kemudahan dengan kualiti yang berpunca dari sifatnya yang mudah dikendali dan keselesaan yang lebih baik. Kualiti ini ditambah dengan bantuan pemandu MI-PILOT * 2 * 3 tunggal untuk laluan lebuh raya, yang pertama pada model MMC, dan teknologi canggih lain.

eK X adalah model crossover yang menggabungkan rasa SUV tersendiri kepada MMC. Ciri utamanya adalah reka bentuk rasa-SUV yang kuat yang merangkumi Mitsubishiness yang benar dan intipati slogan korporat global “Drive your Ambition”, dan sistem hibrid baharu yang menyampaikan pecutan yang kuat dan penggunaan bahan api yang rendah. Ia memberi respons kepada kehendak pelanggan mencari cabaran baru.

Oleh itu, kita rakyat Malaysia mungkin ‘tidak akan’ mendapatkan kereta itu di sini tetapi yakin bahawa jiran kita akan mempunyai pilihan untuk membelinya segera.

Previous post

Pengeluaran Volvo Akan Termasuk 25% Plastik Kitar Semula

Next post

Nikola Badger - Trak Pikap Elektrik Dengan Jarak Pemanduan 965 km

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *