Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Adakah Kia Merancang Membina Sebuah Pikap?

Menggunakan 4 × 4 yang mereka sudah tahu seperti yang dengan Tucson dan Sorento.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Pasaran trak pikap di Amerika Utara dan Asia nampaknya tidak menurun, sama seperti segmen SUV. Oleh itu, ia mungkin masa untuk jenama SUV yang tidak ada trak pikap dalam barisan mereka untuk mula memikirkannya sebab platform dan teknologi dari SUV mereka boleh dengan mudah digunakan untuk pengeluaran trak pikapmereka sendiri untuk memenuhi keperluan pembeli gaya hidup.

Kia Motors America (KMA) pada 2016 melancarkan visi canggih untuk SUV bersaiz penuh pada Pameran Auto Antarabangsa Amerika Utara 2016 (NAIAS). Disebut ‘Telluride’, ia merupakan konsep SUV mewah, tiga baris kerusi, 7 penumpang yang menampilkan gaya moden dan tegak, pendirian berotot, dan teknologi canggih untuk keselamatan penghuni mereka.

Sememangnya konseptual, Kia Telluride berdasarkan pada platform yang sedia ada dan mendedahkan potensi kemahuan jenama menawarkan SUV premium yang terletak di atas SUV Sorento 3 mereka yang laris dijual sekarang.

Sekarang, dengan platform yang sama, Kia mampu menghasilkan trak pikap besar yang padat untuk pasaran Amerika Utara, yang juga dapat melihat minat di Asia seperti yang kita lihat dengan Ford Raptor.

Berukuran 70.9 inci, lebar 79.1 inci dan panjang 196.9 inci, SUV Telluride adalah lebih tinggi 4.4 inci, 4.7 inci lebih luas, dan 9.5 inci lebih besar daripada Sorento semasa.

Di bawah Telluride adalah casis Sorento yang diubah suai dengan jarak yang ditarik 11.9 inci hingga 121.3 inci, memberikan Telluride kehadiran yang mendominasi. Penampilan moden dan otot yang semakin menonjol oleh fender yang kembang di sekeliling roda lima spok besar yang berukuran 22 inci.

Fascia depan Telluride menggabungkan gril hidung harimau tandatangan Kia yang lebih besar, dan wajahnya bersikap tersendiri dengan lampu quad-LED yang tersembunyi, lampu penunjuk LED mendatar, dan plat logam-kilat yang agresif di bawah bumper . Di bahagian belakang, lampu belakang menegak nipis sejajar dengan bahasa reka bentuk SUV moden, sementara petunjuk gaya yang konsisten di bahagian pemegang pintu depan dan belakang , skoop hud dan hujung ekzos berganda meningkatkan penampilan kenderaan.

Kia-pickup-t2

 

 

 

 

Previous post

Pelanggan RHB Bawa Pulang Kereta Mazda Baru

Next post

Volkswagen Arteon Shooting Brake Mungkin Akan Dihasilkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *