Berita Auto

Mazda Tempat Pertama Untuk Tahun Ke-5 Berturut-Turut

Mazda Motor Corporation telah mengumumkan bahawa Laporan Light Duty Fuel Economy Trends, yang dikeluarkan oleh Environmental Protection Agency  (EPA) Amerika Syarikat pada 12 Januari 2018, menyenaraikan syarikat itu sebagai Manufacturer Adjusted Fuel Economy keseluruh tertinggi untuk tahun model 2016.

Laporan EPA meringkaskan trend model ekonomi bahan bakar dengan tahun kenderaan yang dijual di A.S. dan memposisikan pembuat dengan Manufacturer Adjusted Fuel Economy. Keseluruhan ekonomi bahan api purata Mazda adalah 29.6 batu se galon, meningkat 0.4 mpg berbanding tahun sebelumnya.

Misi Mazda adalah untuk memperkaya kehidupan rakyat dan masyarakat secara keseluruhan sambil membantu mengekalkan keindahan bumi. Syarikat itu mengembangkan SKYACTIV TEKNOLOGI; pelbagai enjin, transmisi, badan dan casis yang inovatif; dan mengerahkan mereka sepanjang barisan untuk menyediakan semua pelanggan dengan keseronokan memandu dan prestasi alam sekitar dan keselamatan yang luar biasa. Usaha-usaha yang berterusan ini telah memainkan peranan utama dalam membolehkan Mazda mencatat purata ekonomi bahan api purata tertinggi 5 tahun berturut-turut.

Melangkah ke hadapan Mazda berharap dapat membantu mewujudkan masa depan di mana orang, bumi dan masyarakat dapat hidup bersama dengan kereta, untuk memperkaya kehidupan orang melalui pengalaman pemilikan kereta yang meraikan pemanduan, dan menjadi jenama yang mana pelanggan merasa hubungan emosi yang kuat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Nikmati Pelbagai Tawaran Hebat Toyota Sepanjang Musim Perayaan Ini

Next post

Ujian BMW 8-Series Di Itali

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *