Berita Auto

Ujian BMW 8-Series Di Itali

BMW baru sahaja mengeluarkan imej rasmi  8 series produksi di trek ujian Aprilia, dengan perubahan kecil dibuat kepada dinamik pemanduan model sebelum perasmiannya dalam beberapa bulan akan datang. Ia menandakan kepulangan papan-nama ini selepas pensiun hampir 20 tahun.

Jurutera BMW sebelum ini telah dilihat menguji 8 Series ini dalam bentuk convertible dengan penyamaran tipis, dengan pertunjukan yang terbaru bentuk soft-top dengan lebih terperinci daripada sebelum ini.

8 Series akan menyaingi Mercedes-Benz S-Class dan Bentley Continental GT 2 pintu. Di bawah; ia akan secara teknikal berdasarkan dengan sedan 7 Series. Dengan begitu berkait rapat dengan 7 Series ini bermakna diesel 6-silinder bersaiz 3.0 liter yang terdapat di dalam 730d akan digunakan dalam 830d. Line-up 8 Series juga mungkin termasuk V8 4.4-liter yang berorientasikan prestasi dalam 750i xDrive, disertai dengan pemacu semua roda. Model V12-engined akan datang kemudian dalam kitaran hidup 8 Series.

M8 kemungkinan akan dikuasakan oleh versi terbaharu enjin V8 berkembar 592bhp 4.4-liter terbaru M5 dan berkongsi sistem pacuan empat roda M xDrive yang sama. 8 Series Coupe baharu in i juga sedang dibangunkan sangat rapat dengan pelumba endurance BMW M8 GTE. BMW M8 GTE akan membuat debut perlumbaannya di Rolex 24 Hours Daytona dan pelajaran yang dipelajari dari perlumbaan itu akan memberi manfaat langsung kepada pengeluaran BMW 8 Series.

Previous post

Mazda Tempat Pertama Untuk Tahun Ke-5 Berturut-Turut

Next post

Porsche Menerangkan Squeal Brek. Ianya Bukan Masalah.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *