Gaya Hidup

Kenderaan Elektrik Penuh Renault ZOE Kini Dijual Dengan Harga RM145,888

TC Euro Cars (TCEC), pemegang francais tunggal untuk kereta Renault di Malaysia, hari ini mengumumkan ketersediaan kenderaan sepenuh elektrik Renault ZOE dengan bilangan unit yang terhad. Direka dari bawah ke atas sebagai kenderaan semua elektrik, ZOE adalah penyelesaian Renault to Zero Emission mobiliti. Seperti semua kenderaan elektrik, ZOE tidak mengeluarkan CO2, NOx, CO atau zarah halus. Ia juga menandakan kehilangan bau yang tidak menyenangkan dan bunyi  ‘enjin’ semasa penggunaan jalan raya.

renault_zoe_1

Motor elektrik segerak dengan gegelung pemutar memberikan kuasa maksimum 88PS daripada 3,000 kepada 11,300 rpm dan puncak tork 220 Nm dari serendah 250 rpm.

 

renault_zoe_4

Dilengkapi dengan kotak gear automatik dan dikuasakan oleh  bateri lithium-ion 22 kWh. Pengecasan penuh untuk ZOE antara empat jam dengan pengecas cepat 7kw. Sembilan jam dengan pengecas 3.6kW biasa.

 

renault_zoe_10

Dengan pengecasan penuh pemanduan akan bertahan sejauh 210km (berdasarkan kitaran NEDC itu). Malah, pada debut global pada tahun 2012, ZOE adalah kenderaan elektrik pasaran massa yang pertama di dunia untuk mencapai homologan ini.

CHARACTER IMAGE BANK

Selain itu,  pengecas dinding 3.6 kW Delta yang siap dipasang untuk anda,  dimasukkan dengan pembelian Renault ZOE.

renault_zoe_5

 

 

renault_zoe_6

renault_zoe_7

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Renault ZOE atau Renault di Malaysia, sila layari www.renault.com.my atau www.facebook.com/RenaultMalaysia.

For more information about Renault ZOE or Renault in Malaysia, please visit www.renault.com.my or www.facebook.com/RenaultMalaysia.

renault_zoe_8

Previous post

Siapa Yang TIDAK ... Menipu Lapuran Pelepasan?

Next post

Hyundai Motor Umum Laporan Perniagan Suku 1

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *