Berita Auto

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Penuh Adrenalin

Mercedes-AMG GT 63 S E, gabungan prestasi dan kemewahan yang sempurna.

Mercedes-Benz Malaysia telah melancarkan Mercedes-AMG GT 63 S E Performance hari ini, kenderaan pengeluaran paling berkuasa yang pernah dihasilkan oleh Mercedes-AMG, bahagian sukan Mercedes-Benz. Kereta ini dipamerkan di Malaysia Autoshow 2023, dan memang mempesonakan.

Mercedes-AMG-GT-63-S-E-Screenshot-2023-05-04-at-16.55.08-Large-2

Bettina Plangger, Naib Presiden Jualan & Pemasaran, Mercedes-Benz Cars Malaysia & SEA II berkata, “Kami gembira mengumumkan ketibaan Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE kepada para pelanggan terhormat kami di Malaysia.”

“AMG GT 4-Door Coupé yang menawan ini dengan mudah menunjukkan persona sporty dan elegannya, menetapkan penanda aras baharu dalam dunia kereta mewah. Gabungan prestasi kereta sport tulen dan praktikal yang luar biasa untuk penggunaan harian adalah bukti kecemerlangan kejuruteraannya,” tambahnya.

Lebih daripada itu, Mercedes-AMG menggabungkan DNA jenama khasnya ke dalam masa depan elektrik dengan Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Salah satu contoh penggunaan teknologi Formula 1 dalam strategi Hibrid E PERFORMANCE dan susunan pemandu bebas dengan motor elektrik dan bateri pada gandar belakang.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance dikuasakan oleh enjin 4.0 liter bi-turbo V8 dengan motor elektrik sinkron yang sentiasa teruja menghasilkan 843 hp dan lebih daripada 1,400 Nm tork. Ini ditingkatkan lagi oleh bateri berprestasi tinggi yang dibangunkan oleh AMG dan sistem pemanduan 4MATIC+ AMG Performance yang sepenuhnya berubah.

Tambahan pula, walaupun menjadi salah satu coupe sukan yang paling selesa di pasaran, enjin ganas dalam Mercedes-AMG GT 63 S E Performance membolehkan ia mencapai kelajuan 100km/j dari berhenti dalam hanya 2.9 saat, dan dari 0 hingga 200km/j dalam masa kurang daripada 10 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 316km/j.

Jadi, berapa banyak dompet seseorang perlu ringan untuk memiliki coupe empat pintu bersejarah paling berkuasa dari Mercedes-AMG? Dompet anda akan lebih ringan sebanyak RM2,088,888.00, dan itu sebelum mengambil kira insuran, cukai jalan dan tambahan pilihan tetapi untuk apa yang anda dapat, saya rasa ini adalah harga yang adil.

Untuk memaniskan tawaran, model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance spesifikasi tertinggi termasuk injap pelepas tekanan yang boleh diselaraskan, suspensi AMG RIDE CONTROL+, sistem brek kompaun seramik berprestasi tinggi dan sistem kawalan dinamik memandu AMG DYNAMICS yang terintegrasi di antara ciri-ciri lain.

Previous post

Chery Berkolaborasi Dengan Inokom Untuk Pemasangan Tempatan

Next post

BMW iX1 xDrive30 M Sport Elektrik Dilancarkan Dengan Harga RM286K

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *