Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Lexus Menambahkan Lexus UX 300E Baharu Pada Barisannya

Penjana kuasa Lexus BEV baharu ini menambahkan kepelbagaian kepada barisan UX.

ACNNewswire melaporkan bahawa Lexus telah mengumumkan debut di seluruh dunia model Lexus UX300e baharu mereka, Kenderaan Elektrik Bateri (BEV) pertama jenama itu yang akan melengkapkan barisan UX yang kini terdiri daripada UX200 dan UX250h yang sepatutnya memulakan penghantaran pada Musim Bunga 2023. Artikel penuh dipautkan di sini.

Lexus-UX-300E-4.0

Lexus sentiasa menjadi perintis dalam dunia elektrifikasi mewah. Ini terbukti dengan fakta bahawa Lexus RX 400h yang dilancarkan pada tahun 2005 merupakan SUV hibrid pertama. Lexus juga melancarkan UX300e pertama pada 2020 dan ia merupakan BEV pengeluaran pertama jenama itu kemudian diikuti tahun ini dengan Lexus RX, model BEV khusus.

Lexus mengumumkan visi elektrifikasi mereka “Lexus Electrified” pada 2019 dan berhasrat untuk memenuhi pelbagai keperluan pengguna global melalui pelbagai jenis kenderaan elektrik mereka. Jenama ini juga terus memperhalusi kraf mereka dan membawa kegembiraan kepada pelanggan di seluruh dunia melalui ketepatan dan kecanggihan yang teliti.

Lexus_500_lexusux300e082-2.2

Selain itu, kebolehgerakan, saiz padat dan reka bentuk unik Lexus UX 300e, ia sangat dicari oleh ramai pelanggan yang mencari pengalaman BEV yang tenang dan halus sambil tetap mempunyai kepraktisan yang terbaik. Usaha penambahbaikan tanpa henti oleh Lexus juga memastikan perjalanan yang selesa dan menyeronokkan pada setiap masa.

Lexus UX 300e baharu akan dilengkapi dengan pek bateri baharu dibangunkan yang mempunyai kapasiti peningkatan sebanyak 72.8kWj berbanding 54.4kWj model sebelumnya yang memberikan UX 300e baharu lebih 40 peratus lebih jarak kepada 450km yang membantu pelanggan dalam jangka masa panjang.

Lexus-UX-300E-2.0

Pek bateri pada Lexus UX 300e baharu diletakkan di bawah lantai SUV yang membantu mengurangkan pusat graviti kereta dan berfungsi dengan sempurna seiring dengan semua ciri keselamatan “Lexus Safety System +” untuk memastikan semua penumpang selamat sepanjang masa di dalam kereta.

Dengan penambahbaikan, penambahan dan perubahan seperti ini, Lexus sedang dalam perjalanan untuk mencapai matlamat neutraliti karbon mereka secepat mungkin dan ia juga memastikan pelanggan mereka dapat menikmati kenderaan yang lebih hijau tanpa mengorbankan sebarang keseronokan memandu.

Segala maklumat dan imej, terima kasih kepada ACNewswire

Previous post

Berikan Mitsubishi Xpander Anda Wajah Baharu Hari Ini

Next post

Varian Honda Civic 2.0L e:HEV RS Kini Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *