Berita Auto

Infiniti QX50 … Kurang Dari Nissan & Lebih Kepada Mercedes?

Nissan dan Renault masing-masing mempunyai 1.55% kepentingan Daimler, manakala Mercedes-Benz memiliki 3.1% daripada kedua-dua jenama. Bahagian mewah Nissan, Infiniti, telah mula menghasilkan QX50 di sebuah loji di Aguascalientes, Mexico, yang merupakan usaha 50-50 antara Daimler dan Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, dan SUV mewah ini menggunakan platform yang dikembangkan secara bersama dengan Mercedes.

Infiniti QX50 dikuasakan oleh 2.0 liter VC-Turbo Infiniti  baharu, enjin siap-pengeluaran variable compression ratio yang pertama di dunia – salah satu enjin pembakaran dalaman yang paling maju yang pernah dibuat.

Bila beroperasi, enjin VC-Turbo 2019 QX50 menawarkan nisbah mampatan antara 8: 1 (untuk prestasi tinggi) dan 14: 1 (untuk kecekapan tinggi). Enjin ini menghasilkan 268 kuasa kuda @ 5,600 rpm dan 280 lb-ft tork @ 1,600 – 4,800 rpm. Output kuasa VC-Turbo yang spesifik adalah lebih tinggi daripada banyak enjin petrol bertetulang turbocharged, dan mendekati prestasi beberapa enjin petrol V6. Unit turbo tatal tunggal memastikan tindak balas akselerator segera, apabila diminta.

Kabin QX50 ini termasuk tempat duduk yang dilengkapi kulit, Infiniti InTouch dengan Navigation dan Infiniti InTouch Services, Monitor Sekitar, Pengesan Objek Bergerak, memulakan enjin jauh, pemanas cermin luar, kawalan suhu automatik tiga zon dan banyak lagi. Kami menunggu dengan sabar kedatangannya di Malaysia.

Previous post

Volvo Buka Pusat 3S di Batu Pahat

Next post

Lamborghini Huracan Sondol Honda Civic Yang Pakir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *