Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Range Rover L460 \\ SUV Mewah Pilihan VOTY 2023!

Range Rover kembali pada tahun 2023 untuk mengukuhkan standard SUV mewah.

Luxury SUV Of The Year VOTY 2023

Range Rover merupakan peneraju dalam segmen SUV mewah, dan kini kembali pada tahun 2023 untuk menuntut haknya dalam VOTY. SUV mewah asli ini diperkenalkan pada tahun 1969 melalui model ‘Classic’ Range Rover asal dari Land Rover. Lebih dari setengah abad kemudian, Range Rover kembali sebagai model ‘L460’ dalam generasi kelima dan bersedia untuk menentukan semula segmen SUV mewah.

2023-Land-Rover-Range-Rover-L460-Malaysia-Launch-1.0-2

Range Rover baharu mempamerkan elemen yang rata dan toleransi yang tepat sebagai ciri khas. Penampilannya yang canggih, yang diperbuat dari bahan pepejal, dibuat mungkin oleh teknologi yang membolehkan reka bentuk seperti kaca yang rata, ‘waist rail finisher’ yang tersorok, dan sambungan bumbung yang dikimpal laser. Selain itu, kejayaan reka bentuk ini diperkayakan oleh lampu belakang ‘hidden-until-lit’ yang unik. Ia adalah kenderaan yang berwibawa dengan penampilan yang melampaui apa pun yang industri pada umumnya mampu pada masa ini.

Di Malaysia, L460 hadir dengan enjin V8 4.4L twin turbo dalam bentuk ‘P530’ dengan sistem automatik 8-kelajuan dari ZF dan sistem pacuan semua roda. Gergasi mewah ini boleh memecut dari 0-100km/j dalam hanya 4.6 saat.

2023-Land-Rover-Range-Rover-L460-Malaysia-Launch-5.0

VOTY 2023

Upacara Anugerah Kenderaan Tahunan Allianz DSF.my (VOTY) adalah acara anugerah kenderaan pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak memberikan anugerah berbayar, dan tidak mengenakan apa-apa bayaran kepada pemenang atau jenama yang berpartisipasi. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran. Peserta acara tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di majlis penyampaian anugerah. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk berpartisipasi secara percuma. Semua yang mereka perlu lakukan adalah membiarkan hakim kami mencuba pandu kenderaan yang dicalonkan.

Kenderaan yang dicalonkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh merupakan facelift minor tempatan (body-kits, stiker, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan dikemukakan untuk undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak dimaklumkan jika mereka menang atau tidak sebelum acara.

Previous post

Kia Sorento 2.5L Petrol \\ Pemenang SUV Tahunan VOTY 2023!

Next post

Toyota Vios \\ Sedan Keluarga Pilihan VOTY 2023!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *