Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Neta V – SUV Elektrik Mampu Milik Di Malaysia @ RM89,900 Mei 4-7 Ini

Neta V menawarkan pilihan kenderaan elektrik yang mampu dimiliki oleh kebanyakan rakyat Malaysia!

Intro Synergy Sdn. Bhd., pengedar tunggal Neta di Malaysia, mengumumkan bahawa Neta V, Touchable Smart EV, akan segera tersedia di negara ini. Pengumuman ini dibuat semasa Pameran Automotif Malaysia hari ini. Kereta ini direka untuk menawarkan pilihan yang mesra alam dan mampan untuk pemandu Malaysia.

Neta V merupakan SUV kompak elektrik sepenuhnya yang dikuasakan oleh bateri 38.5kWh, memberikan julat sehingga 380km dengan sekali cas. Enjin elektrik kereta ini menghasilkan kuasa sehingga 95kW dan tork maksimum 160Nm. Kelajuan maksimum kereta ini ialah 120km/j.

Dari segi saiz, Neta V adalah di antara saiz hatchback segmen A hingga B tetapi dengan ketinggian tambahan disebabkan oleh proporsi crossover. Ia juga mempunyai laluan tanah setinggi 130mm dan saiz but 335 L.

“Kami berharap dapat menjadikan kenderaan elektrik lebih mudah diakses oleh semua rakyat Malaysia,” kata Mohd Norazli Mohd Salleh, Ketua Pegawai Strategi Kumpulan GoAuto Group semasa ucapan beliau.

Neta V dilengkapi dengan ciri-ciri canggih yang pasti disukai oleh pemandu Malaysia. Bahagian dalaman kereta ini memaparkan reka bentuk moden, minimalis dengan bahan-bahan premium dan teknologi canggih, termasuk skrin infotainment 14.6 inci dan pelbagai ciri keselamatan seperti kawalan kruise adaptif, Sistem Pemantauan Tekanan Tayar, dan Brek Parking Elektronik. Malangnya, ia hanya dilengkapi dengan 2 beg udara.

Neta V menyokong pengecasan pantas dan perlahan, dan melalui pengoptimuman sistem pengurusan bateri, masa pengecasan dapat dipendekkan (Pengecasan Pantas DC 30-80% hanya mengambil masa 30 minit). Fungsi Vehicle-to-Load juga ada, menyokong beban sehingga 3.3 kW.

Kereta ini akan dipakej dengan jaminan badan selama 10 tahun atau sehingga 200,000km, jaminan bahagian am selama 5 tahun atau sehingga 150,000km, dan jaminan bahagian voltan tinggi EV selama 8 tahun atau sehingga 180,000km.

Bagi mereka yang berminat untuk menempah Neta V, Intro Synergy Sdn. Bhd menawarkan ‘pakej nilai istimewa’ RM10,000 untuk mereka yang membuat tempahan melalui laman web Neta www.neta.my dari 4.15 petang, 3 Mei hingga 10.00 malam, 7 Mei 2023. Tawaran ini terhad kepada 100 pelanggan pertama sahaja dan RM10,000 ini, menurunkan harga menjadi RM89,800, yang merupakan harga yang kami ramalkan sebelumnya.

“Kami sangat gembira untuk memperkenalkan Neta V ke pasaran Malaysia. Neta V adalah kenderaan elektrik sepenuhnya yang menawarkan pengalaman memandu yang hebat tanpa emisi. Kami yakin bahawa Neta V akan mencapai kejayaan di Malaysia,” kata Encik Wang Chengjie, Naib Presiden Hozon New Energy Auto (Oversea Division).

Neta V kini boleh ditempah, dengan penghantaran dijangka bermula pada suku ketiga 2023. Terdapat 5 pilihan warna luaran:

  1. White Storm
  2. Midnight Gray
  3. Cyan
  4. Sky Blue
  5. Sakura Pink
Previous post

Kerajaan Komited ke Arah Pembangunan Industri Automotif

Next post

Chery Berkolaborasi Dengan Inokom Untuk Pemasangan Tempatan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *