Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Mercedes-Benz EQE 350+ \\ Sedan Mewah Elektrik Tahunan Terbaik VOTY 2023

Pilihan VOTY Kami Untuk Sedan Mewah Elektrik 2023 Jatuh Kepada Mercedes-Benz EQE 350+

Electric Luxury Sedan Of The Year VOTY 2023

Untuk tahun 2023, kami terpaksa menambah banyak kategori untuk menampung pelbagai jenis kenderaan elektrik yang telah dibawa masuk. Kerajaan Malaysia telah memberikan banyak insentif kepada EV melalui pengecualian cukai dan rebat cukai. Sedan Mewah Elektrik adalah salah satu segmen yang ditujukan kepada pembeli yang lebih mampu, tetapi ia sukar untuk ditembusi. Di satu pihak, pembeli sedan cenderung sangat konservatif. Di pihak lain, pembeli kenderaan elektrik cenderung lebih bersedia untuk menerokai batasan. Satu jenama berjaya menangkap keseimbangan yang hebat.

Mercedes-Benz-EQE_350+ 1.0

Mercedes-Benz dengan EQE 350+! Sedan mewah elektrik empat pintu ini menepati semua kehendak dalam hal reka bentuk. Ia licin dan berkilat di luar dengan pengalaman kabin yang tidak seperti apa yang pernah kami lihat sebelum ini. Mercedes-Benz telah meningkatkan permainan pencahayaan ambient mereka dan juga membuat beberapa keputusan reka bentuk radikal seputar penggunaan motif bintang tiga titik di dalam kabin. Lampu ambientnya saja adalah satu faktor wow! Yang lebih penting, antara muka MBUX terkini lebih lancar dan lebih mudah digunakan daripada sebelumnya. Walaupun ia memiliki kuasa yang kurang dari EQC dalam konfigurasi ini, keputusan Mercedes-Benz Malaysia untuk memberikan keutamaan kepada jarak adalah yang betul.

Di atas semua itu, EQE berjaya menyampaikan pengalaman yang lebih tinggi daripada EV biasa. Semua EV adalah cepat, tetapi ini diselaraskan untuk memberikan kuasa secara progresif. Semua EV adalah mahal, tetapi ini membuat anda merasa seperti sejuta Ringgit. Pastinya layak mendapat anugerah VOTY.

Mercedes-Benz-EQE_350+ 4.0

Mengenai Anugerah Kereta Tahunan Allianz DSF.my (VOTY), ini adalah acara anugerah kereta pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak memberikan anugerah berbayar dan tidak mengenakan sebarang bayaran kepada pemenang atau jenama yang menyertai. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran mereka. Peserta acara bahkan tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di acara penganugerahan. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk menyertai tanpa sebarang bayaran. Yang perlu mereka lakukan adalah membenarkan hakim kami memandu uji kenderaan mereka yang layak.

Kenderaan yang dicalonkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh dicalonkan jika hanya facelift minor (kit badan, stiker, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan dilakukan melalui undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak diberitahu jika mereka menang atau tidak sebelum acara tersebut.

Mercedes-Benz-EQE_350+ 5.0

Namun begitu, apa yang membuat Mercedes-Benz EQE 350+ berbeza? Mari kita lihat beberapa ciri menarik yang telah meraih hati kami dan juri VOTY.

Bukan sahaja dari segi reka bentuk dan gaya yang mengambil semangat sedan mewah tradisional Mercedes-Benz dan menambahkan unsur-unsur futuristik dan inovatif, tetapi juga dari segi performa dan jangka hayat bateri. Yang paling penting, EQE 350+ memberikan pengalaman memandu yang mewah, selesa, dan penuh gaya yang benar-benar membezakan ia dari pesaingnya.

Mercedes-Benz-EQE_350+ 2.0

Dengan segala kelebihan ini, tidak hairanlah jika Mercedes-Benz EQE 350+ telah dianugerahkan sebagai Sedan Mewah Elektrik Tahunan Terbaik VOTY 2023. Ia bukan sahaja mencerminkan komitmen Mercedes-Benz untuk inovasi dan kelestarian, tetapi juga menunjukkan bagaimana syarikat itu telah berjaya mengekalkan dan meningkatkan mutu dan gaya yang menjadi ciri khas mereka sejak bertahun-tahun. Jadi, berikan tepukan gemuruh kepada Mercedes-Benz EQE 350+ – Sedan Mewah Elektrik Tahunan Terbaik VOTY 2023!

Tags: EQE 350+, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz EQE 350+, VOTY, VOTY 2023

Previous post

Volvo C40 Recharge Pure Electric \\ SUV Elektrik Terbaik VOTY 2023

Next post

BYD Atto 3 \\ Penakluk Elektrik Segmen 'Crossover' 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *