Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Nissan Lancarkan X-Trail e-Power Baharu di Singapura, Malaysia Bila?

SUV EV Nissan ini juga merupakan pemenang Anugerah Kereta Teknologi Jepun 2023.

Singapura baru saja menerima model hybrid Nissan X-Trail e-Power yang baharu dan telah diperkenalkan di Singapore Motorshow 2023. SUV ini telah berevolusi dan kini dilengkapi dengan teknologi terkini, prestasi yang kuat, dan interior yang lebih premium. Dengan pelancarannya di Singapura, bilakah kita akan melihatnya di Malaysia?

Nissan X-Trail e-POWER yang baharu ini menampilkan grille V-motion yang merupakan ciri-ciri jenama Nissan dan dilengkapi dengan sistem kuasa elektrik generasi kedua e-POWER serta sistem kawalan semua roda e-4ORCE yang menjanjikan pengalaman memandu yang penuh adrenalin.

Selain itu, platform yang direka semula pada Nissan X-Trail e-POWER yang baharu kini mempunyai berat badan yang berkurangan serta kekakuan yang bertambah, yang memungkinkan kabin yang lebih senyap dengan mengisolasi bunyi jalan dan bunyi powertrain selain memberikan perjalanan yang lebih stabil dan pengendalian yang lebih baik.

Sebagai Nissan X-Trail e-POWER dilengkapi dengan sistem e-POWER generasi kedua, ia menawarkan lebih kuasa, kelancaran, dan keheningan. Dilengkapi dengan enjin berkecekapan variabel pertama di dunia yang dihasilkan secara besar-besaran, enjin petrol sistem ini berfungsi sebagai penjana untuk menghasilkan elektrik untuk kuasa.

Selain itu, enjin VC-Turbo melengkapkan sistem e-POWER dengan sangat baik kerana enjin ini meningkatkan output secara signifikan bahkan pada putaran rendah, memberikan pengalaman memandu yang kuat dengan keheningan mutlak dalam Nissan X-Trail e-Power, sambil mengekalkan kecekapan bahan api yang tinggi.

Nissan X-Trail e-POWER juga dilengkapi dengan e-4ORCE jenama itu, sistem kawalan semua roda dengan motor elektrik kembar yang memberikan tork besar, kestabilan, dan kelajuan. Sistem ini menawarkan perjalanan yang lebih selesa untuk semua penumpang, bahkan semasa memandu stop-start dalam trafik.

Sama seperti EV penuh, sistem Nissan e-POWER dipadankan dengan e-Pedal untuk mengubah pedal pemecutan menjadi pedal pemecutan dan brek. Apabila pemandu melepaskan pedal, sistem ini secara automatik memperlahankan kereta, menjadikannya lebih cekap dan kurang memenatkan untuk memandu.

Interior Nissan X-Trail e-Power yang baharu ini juga menampilkan paparan pemandu digital 12.3 inci bersama dengan skrin infotainment 12.3 inci yang lain. Ia juga dilengkapi dengan paparan head-up 10.8 inci untuk membuat pemanduan lebih mudah dan selamat. Bersama dengan ciri-ciri yang mudah digunakan seperti pengenalan suara, interior ini adalah yang terbaik.

Sistem Suara Premium Bose diselaraskan khusus untuk Nissan X-Trail e-Power, dilengkapi dengan teknologi Penyekatan Bunyi Aktif canggih dan menampilkan kulit hitam premium yang memancarkan kecanggihan dan datang dengan pilihan untuk menaik taraf ke kulit Nappa berwarna amber untuk rasa yang lebih mewah.

Jadi, apa pendapat anda tentang Nissan X-Trail e-Power yang baharu ini? Kami rasa ia adalah kereta yang tampak fantastik dan kami tidak sabar untuk melihatnya di jalan raya.

Previous post

Projek CKD WTC Automotif Bernilai Lebih RM60 Juta Dengan GAC 

Next post

Tembak Menembak di Kilang Mercedes-Benz Jerman: 2 Terkorban

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *