Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Honda Civic RS e:HEV \\ Hibrid Terbaik Tahunan VOTY 2023

Pengenalan Hibrid Terhebat – Honda Civic RS e:HEV Memenangi VOTY 2023

Walaupun terdapat banyak hibrid yang dilancarkan dalam setahun yang lalu, VOTY 2023 kami jatuh kepada Honda Civic RS e:HEV. Generasi ke-11 Honda Civic adalah salah satu kereta terbaik untuk pemandu dengan harganya itu. Enjin turbo 1.5L ini cukup kuat dan terdapat cukup peralatan dan teknologi di dalamnya untuk membuat pelanggan Malaysia rata-rata gembira selama bertahun-tahun. Namun, Honda bukan jenama yang hanya ‘memadai’. Mereka memperkenalkan model RS e:HEV sedikit selepas model turbo dan model ini benar-benar mengagumkan.

Sampai sekarang, rakyat Malaysia telah biasa dengan sistem hibrid ‘e:HEV’, yang membolehkan enjin petrol berfungsi secekap mungkin, sama ada meluaskan jangkauan atau untuk memandu roda secara langsung pada kelajuan yang lebih tinggi. e:HEV Civic sedikit berbeza dari City dan HR-V. Itu kerana ia datang dengan enjin petrol 2.0L yang lebih besar, yang membolehkan bukan sahaja output powertrain yang lebih tinggi tetapi juga transisi yang lebih lancar apabila enjin bermula.

Civic RS e:HEV baharu juga datang dengan paparan digital sepenuhnya, yang merupakan yang pertama untuk Honda di Malaysia. Untuk percubaan pertama, kami harus mengatakan bahawa Honda benar-benar menepati sasaran. Grafiknya jelas bahkan dapat meminimumkan jumlah maklumat yang dipaparkan sehingga anda hanya melihat kelajuan dan output tenaga anda (tacho tidak akan berfungsi pada sistem hibrid ini). Mereka bahkan memiliki sistem seperti Tesla yang menunjukkan di mana kenderaan lain berada di jalan berbanding dengan Civic. Ia tidak seperti apa pun yang ditawarkan oleh kenderaan premium di Malaysia pada masa ini.

Honda-Civic-RS-eHEV-2.0-Large

VOTY 2023

Upacara Anugerah Kenderaan Tahunan Allianz DSF.my (VOTY) adalah acara anugerah kenderaan pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak mengeluarkan anugerah berbayar, dan tidak mengenakan caj kepada pemenang atau jenama yang berpartipasi apa-apa yuran. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran. Para peserta acara bahkan tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di acara penyampaian anugerah. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk berpartipasi secara percuma. Semua yang perlu mereka lakukan adalah membiarkan juri kami memandu uji kenderaan yang dicadangkan mereka.

Kenderaan yang dicadangkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh merupakan facelift minor tempatan (body-kits, pelekat, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan ditentukan melalui undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak diberitahu sama ada mereka menang atau tidak sebelum acara itu.

Previous post

Perodua Axia \\ Kereta Kompak Terbaik Tahunan VOTY 2023

Next post

Kia Sorento 2.5L Petrol \\ Pemenang SUV Tahunan VOTY 2023!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *