Bisnes

UMW Toyota Meraikan Rekod Jualan Pada S1 2023

UMW Toyota Motor Tamat Suku Pertama 2023 dengan Rekod Jualan, Memperkenalkan Toyota Vios Serba Baharu dan Menyokong Kelestarian Alam Sekitar

UMW Toyota Motor telah mencatatkan jualan memberangsangkan pada suku pertama 2023, dengan 9,026 unit untuk Toyota dan 110 unit untuk Lexus pada Mac 2023. Jumlah jualan bagi bulan Mac 2023 berjumlah 9,136 unit (Toyota + Lexus), berbanding 9,297 unit (Toyota + Lexus) direkodkan pada Februari 2023.

Jumlah jualan tahunan sehingga kini yang didaftarkan untuk Mac 2023 berjumlah 25,219 unit berbanding 22,447 unit bagi jualan tahunan sehingga kini yang didaftarkan pada Mac 2022, mewakili peningkatan positif sebanyak 12% daripada tahun sebelumnya. Keputusan cemerlang ini menunjukkan komitmen syarikat untuk menyediakan pelanggan dengan kereta yang boleh dipercayai, cekap dan mampu milik yang memenuhi keperluan mereka.

Salah satu kemuncak pada Mac 2023 ialah pelancaran Toyota Vios baharu, sebuah sedan subkompak popular yang paling laris di pasaran kereta bukan nasional Malaysia sejak diperkenalkan pada tahun 2003. Model baharu ini menawarkan prestasi yang lebih baik, pecutan lebih pantas , dan teknologi baharu, menjadikannya pilihan yang lebih menarik untuk pelanggan yang mencari pengalaman pemanduan yang luar biasa.

Datuk Ravindran K., Presiden UMW Toyota Motor, berkata, “Toyota Vios serba baharu mewakili komitmen kami untuk menyediakan pelanggan kami dengan kenderaan dan pengalaman pemilikan terbaik. Toyota Vios serba baharu pastinya merupakan model yang kami bangga untuk tampil di jalan raya, dan kami berharap ramai rakyat Malaysia akan dapat menikmati pemanduan Vios.”

Selain hasil jualan yang berjaya dan pelancaran Toyota Vios serba baharu, UMW Toyota Motor menganjurkan acara penanaman pokok, Inisiatif Pucuk Hijau UMW, bersempena Persatuan Pencinta Alam Malaysia di Tanjung Tuan, Melaka, menyokong Kempen Penanaman Pokok 100 Juta Nasional dan tiga objektif Matlamat Pembangunan Lestari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSDG). Inisiatif ini juga sejajar dengan komitmen Toyota Motor Corporation untuk mencapai neutraliti karbon menjelang 2050.

Acara penanaman pokok itu menyaksikan penanaman anak pokok bakau bagi membantu pemulihan ekosistem paya bakau di Tanjung Tuan, yang musnah akibat tumpahan minyak pada 2020, menyumbang kepada mengimbangi pelepasan CO2 di Malaysia. Sehingga 6,100 pokok telah ditanam oleh 250 sukarelawan terdiri daripada sukarelawan kakitangan, pelajar dan guru dari Universiti Putra Malaysia, Serdang, dan Politeknik Port Dickson, Taylor’s University, dan orang ramai.

Akhir sekali, sempena musim Ramadan, UMW Toyota Motors telah mengumumkan promosi untuk model terpilih bernilai sehingga RM 8,000, pembiayaan pinjaman 100%, dan promosi Toyota Service Savers dengan ansuran bulanan serendah RM22. Pemilik Toyota juga boleh mengharapkan perjalanan pemilikan kereta yang lancar dengan perkhidmatan selepas jualan Extra Mile yang menjanjikan pengalaman pemilikan kereta yang luar biasa kepada rakyat Malaysia.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, pihak yang berminat boleh melayari laman web Toyota atau menghubungi talian telefon percuma Toyota di 1-800-8-TOYOTA (869682).

Previous post

Proton Menunjukkan Jualan Kukuh Pada Suku Pertama 2023 Didahului Saga

Next post

Pusat Pembaikan Kerosakan Bertauliah Volvo Juru Kini Dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *