Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Merancang Untuk Membina 4 Juta EV Entry-Level Mampu Milik

Ini akan membantu Tesla mencapai matlamatnya untuk membina 20 juta kereta menjelang 2030.

Pembuat kereta Amerika, Tesla, telah banyak masuk berita sejak 2 tahun lalu dan kini jenama itu kembali dalam berita dan kali ini kerana pembekal yang mempunyai hubungan rapat dengan jenama itu mengatakan bahawa pembuat kereta itu merancang untuk membina sekurang-kurangnya 4 juta kereta entry-level mampu milik setahun menjelang tahun 2030.

Tesla-Model-3

Angka itu selaras dengan anggaran lain yang telah dibuat oleh Tesla pada masa lalu, seperti apabila jenama itu menyatakan ia merancang untuk membina 20 juta kenderaan elektrik (EV) menjelang 2030. Pengeluaran juga dilaporkan akan berlaku di antara pelbagai kemudahan termasuk yang di China dan Mexico.

Untuk memulakan rancangan ini, Tesla sedang mengusahakan apa yang dirujuk oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya, Elon Musk sebagai “EV kecil” atau “Model 2”, dan ramai yang membuat spekulasi ia akan menelan kos sekitar USD25,000 dan kereta ini juga telah dirahsiakan dengan baik (sekurang-kurangnya perincian bijak) jadi apa yang boleh kita lakukan hanyalah membuat spekulasi sehingga Musk mendedahkan butiran rasmi.

Tesla-Model-X-3.2
Tesla Model X

Pada bulan Mac tahun ini, Musk juga mengatakan bahawa terdapat jalan yang jelas untuk membuat kenderaan sedemikian dan mendakwa bahawa ia akan menjadi “kira-kira separuh daripada kos pengeluaran Model 3 kami.” Jika ini benar, maka Tesla mungkin boleh bersaing di peringkat global sekali lagi dan mungkin merampas semula takhta jualan daripada pembuat kereta China, BYD.

Lebih-lebih lagi, dengan Tesla Model 3 juga menjadi salah satu kenderaan elektrik paling popular di dunia, versi yang lebih mampu milik pastinya akan berjaya dalam jualan. Menurut outlet China, 36 Krypton, sumber mengatakan bahawa Tesla merancang kapasiti pengeluaran tahunan sebanyak 4 juta unit.

tesla_model-s_2015-3.3
Tesla Model S

Jumlah ini akan menjadi peningkatan besar untuk Tesla yang telah menghantar 1.3 juta kenderaan secara keseluruhannya pada keseluruhan barisannya tahun lepas. Namun, jenama itu telah menyatakan bahawa ia mahu mengeluarkan 20 juta kereta setiap tahun menjelang 2030 dan jika Tesla boleh meraih lebih banyak jualan dengan model baharunya, maka kami percaya jenama itu boleh mencapai matlamat ini.

Angka ini sangat bercita-cita tinggi kerana kira-kira dua kali ganda daripada yang diuruskan oleh Toyota, peneraju pengeluaran semasa, pada tahun 2022, jadi walaupun Tesla pada masa ini nampaknya tidak akan dapat mencapai matlamat ini, kilang baharunya seperti yang di Mexico juga kerana Musk mendakwa Cybertruck memasuki pengeluaran tidak lama lagi, akan meningkatkan jualan jenama itu.

Tesla-Cheap-EVs-2.0

Nampaknya landskap EV akan berubah secara global, atau sekurang-kurangnya, jika semuanya berjalan mengikut rancangan untuk Tesla. Jadi 2023 akan menjadi tahun yang sibuk untuk industri automotif walaupun ramai yang menganggap adegan itu akan perlahan tahun ini jadi mari lihat di mana Tesla berakhir selepas keluaran “Model 2.”

Maklumat dan gambar terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Persediaan Perjalanan Balik Kampung Hari Raya Anda

Next post

Neta GT Coupe 462HP Berjarak 580KM Diperkenalkan Di China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *