Berita Auto

MINI Perkenalkan Spike, Bulldog Inggeris Digital Sebagai Maskot Produk

Spike, Pembantu Peribadi Digital yang Menemani Pemandu MINI Aceman EV Terbaharu

MINI baru-baru ini memperkenalkan Spike, seekor bulldog Inggeris digital yang menjadi maskot produk mereka. Spike bukan sahaja sebuah eksperimen reka bentuk, tetapi dia juga menjadi teman yang penuh karakter bagi pengalaman pengguna. Dalam dunia digital, Spike berfungsi sebagai Pembantu Peribadi Pintar MINI yang memberikan pelbagai bentuk sokongan dan memandu pemandu melalui konsep operasi keluarga model MINI masa depan.

Spike adalah watak yang sesuai dengan jenama MINI, dengan tubuhnya yang padat dan kuat, warisan British, serta sifatnya yang mudah disenangi. Menurut Oliver Heilmer, Ketua Reka Bentuk MINI, “MINI akan sentiasa sinonim dengan emosi dan pengalaman luar biasa. Itulah sebabnya kami membawa Spike ke masa depan sebagai watak digital”.

Spike akan membuat penampilan utama pertamanya di pameran perdagangan antarabangsa Auto Shanghai yang berlangsung dari 18 hingga 27 April 2023, di China. Di sana, dia akan menjadi patung besar art toy yang menyambut pengunjung ke gerai MINI. Art toy merupakan karya seni bebas yang menggabungkan elemen mainan dan patung dalam gaya budaya pop bandar.

Selain itu, Spike akan muncul sebagai protagonis aktif dalam kokpit MINI Concept Aceman yang baharu. Mod Spike yang baharu mempersiapkan tempat yang sempurna untuk teman digital ini, yang memperkenalkan dirinya kepada orang ramai buat kali pertama pada paparan pusat OLED bulat dan papan pemuka.

Spike-Digital-Assistant-Mini-1.0

Untuk komuniti MINI, Pasukan Reka Bentuk MINI mengembangkan Spike daripada lakaran awal menjadi teman serbaguna yang menarik perhatian bukan sahaja pada kenderaan itu. Di mana sahaja Spike muncul, dia memberikan pengalaman yang tidak dijangka dan pertemuan yang menarik. Pelancaran keluarga model baru jenama ini mengukuhkan hubungan kenderaan dengan gaya hidup individu pemandu. Hubungan emosi antara orang dan kereta diperkasa oleh watak digital yang diwujudkan oleh Spike dengan cara yang sangat peribadi.

Spike, sebagai Pembantu Peribadi Pintar MINI, pasti akan meninggalkan kesan yang mendalam dalam hati pemandu dan mengubah cara kita berinteraksi dengan kenderaan kita. Kemunculannya dalam keluarga model MINI masa depan tidak hanya menggambarkan evolusi teknologi, tetapi juga mencerminkan jenama MINI yang selalu bersemangat untuk mencipta pengalaman yang unik dan mengasyikkan bagi para pemandu.

Kesimpulannya, dengan melangkah ke dunia digital dan memperkenalkan Spike sebagai teman dan pembantu peribadi, MINI terus memperkukuhkan ikatan emosional antara pemandu dan kereta. Kita menanti untuk melihat bagaimana Spike akan terus berkembang dan menjadi sebahagian daripada gaya hidup pemandu MINI di seluruh dunia. Semoga perjalanan ini membawa kita lebih dekat ke masa depan di mana teknologi dan emosi berjalan seiring, mencipta hubungan yang lebih dalam dan bermakna antara manusia, kereta, dan dunia di sekeliling kita.

Previous post

Jualan Perodua Bulan Mac 2023 Pecahkan Rekod

Next post

Alfa Romeo Giulia dan Stelvio Facelift: Perubahan Penuh Terbongkar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *