Bisnes

Hyundai Gulingkan Samsung Sebagai Syarikat Paling Untung di Korea

Hyundai beri berita baik untuk masa depan industri automotif.

Nah, ini patut menutup mulut para pengkritik. Jadi, kita semua tahu syarikat telefon pintar paling untung kan? Raksasa telefon pintar Korea, Samsung. Namun, selepas lama menduduki takhta keuntungan Korea, kini pengeluar kereta Korea, Hyundai, mengalami peningkatan jualan sebanyak 13.2 peratus pada suku terakhir dan menggulingkan Samsung.

Betul, Hyundai kini menjadi syarikat tersenarai awam paling untung di Korea Selatan selepas satu suku yang berjaya. Jadi, sesiapa yang fikir industri automotif akan terhenti di tahun 2023, rupanya kita bakal menyaksikan sesuatu yang lain sama sekali, dan kami sangat gembira.

Lebih daripada itu, walaupun Hyundai biasanya tidak masuk dalam senarai lima jenama kereta terbaik pada zaman dahulu, penampilan baru jenama tersebut dan komitmen terhadap pengalaman memandu yang menyeronokkan telah melejitkannya ke ketinggian baharu. Malah, kami ingin mengatakan bahawa kereta Hyundai kelihatan sangat baik sehingga orang yang kurang tahu tentang kereta pun tahu tentang jenama ini sekarang.

Hyundai juga mendedahkan dalam laporan pendapatan suku pertama bahawa pendapatan yang dijana daripada penjualan mereka melonjak sebanyak 24.7 peratus pada suku terakhir berbanding tahun lalu, menyumbang kepada peningkatan 86.3 peratus dalam keuntungan operasi. Ini disebabkan oleh peningkatan jualan sebanyak 13.2 peratus secara global kepada 1,021,712 unit dalam tempoh Januari hingga Mac.

Tentu saja, dengan penggantian enjin pembakaran, Hyundai terus membuat pelaburan yang signifikan dalam ruang EV. Jenama ini meneruskan pelan untuk menubuhkan kilang sel bateri EV di Georgia bersama SK On dari Korea Selatan, pembekal bateri EV kelima terbesar di dunia.

Hyundai Motor, Kia, dan Hyundai Mobis baru-baru ini meluluskan pelan tersebut setelah mengumumkan perjanjian dengan SK On pada November 2022 dengan tujuan untuk mengamankan bekalan bateri EV untuk pasaran Amerika Utara dengan pelaburan keseluruhan mencapai $5 bilion dan dijangka akan mula beroperasi pada tahun 2025.

Secara keseluruhan, pencapaian Hyundai menunjukkan bahawa industri automotif tidak akan selesai pada tahun 2023. Sebaliknya, ia semakin berkembang dengan jenama-jenama seperti Hyundai yang terus mengejar kemajuan teknologi dan inovasi. Sebagai editor automotif, kami tidak sabar untuk melihat apa yang akan datang dalam masa depan dan bagaimana syarikat-syarikat seperti Hyundai akan terus mempengaruhi industri ini.

Jadi, kepada semua pengkritik yang berfikiran sempit, kami ingin mengatakan: “Hyundai telah membuktikan bahawa industri automotif masih hidup dan akan terus berkembang!” Sekarang, marilah kita semua menantikan perkembangan menarik yang akan datang dalam bidang automotif.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Bilik Pameran Pengedar Ferrari Ital Auto Hampir Siap

Next post

Pemilik EV Di Texas Bakal Dikenakan Caj Tahunan USD200

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *