Berita Auto

Hyundai Creta Kini Dibuka untuk Tempahan Dengan Enjin Petrol 1.5L

Hyundai Creta telah disahkan akan hadir di Malaysia dan anda boleh mendaftarkan minat anda sekarang.

Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) baru-baru ini mengumumkan kedatangan pesaing terbarunya di pasaran SUV segmen-B yang berdaya saing di Malaysia – Hyundai Creta. Dengan gabungan reka bentuk kontemporari, teknologi sambungan, dan ciri keselamatan aktif yang lengkap, Hyundai Creta dijangka menarik orang muda dan yang masih muda di hati dengan keberanian dan keunikan yang dimilikinya.

Pengarah Urusan HSDM, Encik Low Yuan Lung berkata, “Optimumkan untuk pasaran Asia-Pasifik, SUV segmen-B ini juga menawarkan praktikaliti, ruang dan keselesaan yang sesuai untuk gaya hidup aktif.”

Hyundai Creta menonjolkan reka bentuk hadapan Parametric Jewel yang unik yang mempunyai lampu LED siang ‘tersembunyi’ di dalam, mewujudkan visual tanda tangan yang menakjubkan. Lampu hadapan LED projektor yang dipasang pada bampar digabungkan dengan lampu LED siang untuk meningkatkan penampilan yang berani dan unik.

Hyundai Creta 1.0

Interior Hyundai Creta dilengkapi dengan pelbagai ciri teknologi yang meningkatkan keselesaan, kesenangan dan daya kenderaan. Ia mempunyai kluster LCD TFT 10.25 inci, skrin sentuh infotainment lapan inci dengan Android Auto dan Apple CarPlay tanpa wayar, dan empat mod pemanduan yang boleh dipilih untuk menonjolkan kepelbagaian karakter Creta.

Hyundai Creta dilengkapi dengan enam beg udara standard dan rangkaian ciri keselamatan aktif Hyundai SmartSense yang lengkap, termasuk Forward and Blind Spot Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist, Leading Vehicle Departure Alert, Rear Cross Traffic Collision-Avoidance Assist, Safe Exit Warning and High Beam Assist. Ciri-ciri ini telah memperolehkan Creta penilaian keselamatan ASEAN NCAP lima bintang penuh untuk Program Penilaian Kenderaan Baru Negara Asia Tenggara (ASEAN NCAP).

Pengarah Urusan Runcit dan Pengedaran Sime Darby Motors untuk Malaysia, Encik Jeffrey Gan, berkata, “Dengan begitu banyak praktikaliti dan ruang yang terdapat dalam ruang yang padat, tidak sukar untuk melihat mengapa SUV terus meningkat populariti, di seluruh dunia dan di Malaysia. Hyundai Creta menggambarkan ini dengan sempurna, dan kami menantikan untuk memberikan lebih banyak pilihan dalam alam SUV pada masanya, yang sudah hampir tiba!”

Mungkin Hyundai Creta akan tiba dengan enjin petrol biasa 1.5L dan CVT automatik (dikenali sebagai IVT di bawah jenama Hyundai). Enjin ini menghasilkan kuasa 115PS dan tork 144Nm.

Dengan hadirnya Hyundai Creta, HSDM kini menyertai pasaran SUV segmen B yang semakin berkembang di Malaysia. Berpadu-padan dengan rekaan kontemporari, teknologi berkaitan, dan ciri keselamatan aktif yang lengkap, Hyundai Creta berpotensi menarik minat pengguna muda yang suka pada gaya dan keseronokan.

Pengarah Urusan HSDM, Encik Low Yuan Lung berkata, “Dioptimumkan untuk pasaran Asia-Pasifik, SUV segmen B ini juga menawarkan praktikaliti, ruang dan kemudahan untuk memenuhi gaya hidup aktif.”

Harga bagi Creta dijangka berada di bawah enam angka. Hyundai Creta akan tersedia di Malaysia dalam pilihan warna Galaxy Blue Pearl, Midnight Black Pearl, Titan Gray Metallic, Creamy White Pearl, dan Dragon Red Pearl. Satu-satunya pilihan ruang dalaman adalah hitam.

Pelanggan boleh membuat tempahan untuk Hyundai Creta di semua pusat jualan berlesen di seluruh negara atau melalui platform tempahan dalam talian jenama itu, Cl!cktoBuy, di https://www.hyundai.com.my/click

Previous post

Bekas CEO MARii, Madani Sahari didakwa menerima rasuah RM5 juta

Next post

Hyundai IONIQ 5 N Berprestasi Tinggi: Ujian Musim Sejuk Sedang Berlangsung

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *