Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Dalam Siasatan Masalah Stereng Tercabut Semasa Memandu

Wah, nampaknya Tesla tidak mengambil masa lama untuk bermasalah lagi?

Jenama kereta bermasalah kegemaran semua kembali lagi dalam berita, dan kali ini, jenama itu bermasalah dengan sesuatu yang susah untuk dipercayai. Malah, agak melucukan. Nampaknya, dua pemilik berasingan SUV Tesla Model Y telah mengadu bahawa stereng mereka tercabut semasa mereka memandu.

Tesla-Model-Y

Ini menyebabkan pengawal selia keselamatan Auto di A.S. untuk melancarkan penyiasatan baharu terhadap Tesla Model Y. Pengawal selia keselamatan persekutuan National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) juga menyatakan pemilik mengatakan kereta itu dihantar kepada mereka dengan bolt yang hilang yang nampaknya memegang stereng ke steering column.

Selain itu, NHTSA menyatakan, “Office of Defects Investigation (ODI) mengetahui dua laporan mengenai detasmen lengkap roda stereng dari tiang stereng semasa memandu kenderaan Tesla Model Y tahun 2023. Kedua-dua kenderaan itu dihantar kepada pemilik dengan tiada bolt penahan yang memasang stereng pada tiang stereng.”

Tesla-Model-Y-2.0

Lebih memburukkan keadaan, salah seorang pelanggan yang mengadu mengatakan bahawa dia memandu bersama keluarganya di New Jersey pada Januari ketika stereng terkeluar. Mungkin lebih teruk daripada itu ialah hakikat bahawa ini hanya lima hari selepas membeli Tesla Model Y yang terkenal. Nasib baik, tiada sesiapa yang cedera teruk.

Tambahan pula, pelanggan yang sama ini telah dinafikan bayaran balik untuk kos pembaikan, walaupun ini adalah kecacatan pengeluar, tetapi Tesla menawarkan sama ada untuk membenarkan pelanggan menyimpan kereta itu atau menggantikannya dengan yang baharu. Nampaknya, ego jenama itu hampir sama dengan ego CEOnya, Elon Musk, dan dia dua kali lebih sukar untuk difahami.

Tesla Model Y rangka

Kita mesti ingat bahawa sejak awal tahun 2022 hingga sekarang, kenderaan Tesla telah dipanggil balik sebanyak 20 kali. Ini adalah angka yang membimbangkan dan ia adalah tidak wajar bagi mana-mana pembuat kereta lain. Mungkinkah ini sebab Tesla tiba-tiba menawarkan begitu banyak diskaun di banyak pasaran?

Ketua Pegawai Eksekutif jenama itu telah menyatakan beberapa tahun yang lalu bahawa jenama itu tidak akan menurunkan harga kereta mereka walaupun yang lama tetapi kami telah melihat begitu banyak model Tesla ditawarkan pada harga diskaun sejak tahun lepas. Sama ada ini cara syarikat untuk menggalakkan pengekalan pelanggan atau tidak, terpulang kepada anda untuk membuat keputusan tetapi saya fikir ia pasti berkaitan.

Lebih-lebih lagi, isu hardware bukanlah satu-satunya masalah yang dihadapi Tesla, isu software telah menyebabkan jenama itu menghentikan pelancaran perisian beta pandu sendirinya di A.S. dan Kanada untuk tempoh masa yang tidak didedahkan sementara jurutera jenama cuba menyelesaikannya isu ini.

Jadi apa pendapat anda tentang perkara ini? Adakah anda akan mengambil risiko untuk membeli Tesla baharu di Malaysia atau adakah anda akan memilih kebolehpercayaan dan kualiti berbanding nama?

Previous post

Penambahbaikan Sepenuhnya Jaguar Untuk Mencabar Bentley

Next post

Jaguar I-Pace Electric Sports Crossover Telah Dikemas Kini Untuk 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *