Berita Auto

Penghantaran Perodua Axia Berjalan Lancar Di Seluruh Malaysia

Perodua Axia hatchback kompak penuh ciri tinggi terbaharu ini berharga dari RM38,600 hingga RM49,500 untuk varian ‘AV’ dan ia agak menarik untuk melihat betapa lengkapnya varian AV itu.

Berikut adalah ciri-ciri yang anda dapat dengan harga RM49,500.

– 6 SRS Airbags

– ABS/EBD/BA/TRC/ VSC/HSA

– Tilt AdJustable Steering Column

– Full LED Headlamps with DRL’s

– Keyless Entry with Touch Sensor

– Push Start / Stop Button

– Digital AirCond with Memory

– ECO Idle Auto Start / Stop

– 9 Inch Touch Screen Infortainment with MirrorLink,4 Speakers and Reverse Camera

– 7 Inch TFT Fully Digital Meter Display

– Semi Leather Bucket Seats

– Perodua Smart Drive Assist consist of Blind Spot Monitoring (BSM), Lane Departure Warning (LDW), Lane Departure Prevention (LDP), Pre Collision Warning + Pre Collision Braking with Pedestrian Detection Up to 120 km/h (AEB), Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Auto High Beam (AHB), Front Departure Alert (FDA) and Pedal Mis-Operation

– Leather Wrapped Multi Function Steering Wheel

– Auto Retract Exterior Mirrors

– Turn Signal In Exterior Mirrors

– Front and Rear Parking Sensor

– Emergency Stop Signal (ESS)

Sudah ada tempahan yang tinggi untuk hatch kompak ini daripada pelanggan yang langsung tidak melihat, merasa atau menyentuh kereta itu. Ini bukan perkara luar biasa bagi Perodua kerana selama ini pembeli sudah yakin dengan binaan dan ciri-cirinya berhubung dengan harga yang dimintanya, terutamanya dengan pembeli yang sudah mempunyai Perodua di garaj mereka.

Sementara itu, pelanggan Perodua tahu bahawa mereka tidak akan kecewa dan inilah sebabnya dianggarkan 2,900 pelanggan akan menerima Axia baharu mereka tidak lama lagi apabila kami melihat banyak treler kenderaan kami di lebuh raya kami minggu lalu menghantar unit-unit di seluruh negara ke semua bilik pameran.

Menariknya, Perodua akan dapat melakukan jualan dalam talian kereta mereka tidak lama lagi tanpa sebarang kekecohan atau isu kerana rakyat Malaysia mempunyai kepercayaan yang tinggi untuk semua kereta mereka dan seperti yang telah disaksikan dengan setiap model baharu yang diperkenalkan dalam dekad yang lalu, minat yang sangat tinggi dalam pemilikan di seluruh demografi dan juga kumpulan umur di atas 17 tahun.

“Dengan pelancaran Perodua Axia, tumpuan kami (untuk model baharu ini) adalah berganda, yang pertama adalah memaksimumkan penghantaran kepada pelanggan kami dan kedua untuk menukar tempahan Axia generasi sebelumnya kepada Axia Serbaharu,” Presiden dan Ketua Eksekutif Perodua Pegawai, Dato’ Sri Zainal Abidin Ahmad berkata.

Beliau berkata daripada 44,000 tempahan sedia ada, Perodua dapat meyakinkan 13,600 pelanggannya untuk menukar kepada model terkini dan ditambah dengan lebih 6,500 tempahan baharu (sejak 31 Januari 2023) – syarikat kereta kompak itu mempunyai gabungan tempahan sebanyak 20,100 unit.

Previous post

Adakah Bajet 2023 Benar-Benar Berinsentif Untuk Pemilikan EV?

Next post

MITI Meluluskan Permohonan Tesla Untuk Membuka Kedai Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *