Berita Auto

Pandangan Pertama Model KIA Sportage 2022

Identiti reka bentuk KIA Sportage semua baharu adalah berdasarkan falsafah bold dan daring.

Dibangunkan berdasarkan seni bina ‘N3’ baharu, Sportage generasi ke-5 baharu kelihatan seperti Kia EV6 GT yang sangat popular dan masih mempunyai senarai menunggu yang panjang di Malaysia.

Sportage baharu ini mendapat manfaat daripada program kejuruteraan berteknologi tinggi yang telah merealisasikan jarak roda yang optimum serta dimensi dan perkadaran yang ideal.

Pendekatan yang teliti ini telah membantu mencipta SUV yang sangat sesuai untuk keperluan pembeli ASEAN, menekankan kepraktisan dan kebolehgunaan setiap hari.

Pakej yang progresif dan disesuaikan juga telah menghasilkan kapasiti bagasi, ruang kepala dan ruang kaki yang lebih baik berbanding model Sportage yang keluar, dengan ruang kaki yang luar biasa untuk penumpang baris kedua.

Bahagian luar Kia Sportage baharu mewujudkan sempadan reka bentuk baharu, memberikannya kehadiran dramatik di atas jalan.

Garis-garis tegang dan tajam riak di sepanjang badan halus, menguatkan ketegangan penggayaan yang indah. Pada masa yang sama, permukaan yang bersih tetapi berotot bergabung tenaga dengan grafik yang rumit untuk memberikan SUV rupa paras yang dinamik dan tegas.

Didedahkan awal tahun ini dengan pujian hebat daripada komuniti reka bentuk, bahasa reka bentuk baharu Kia iaitu ‘Opposites United’, merupakan teras kepada Sportage baharu, mempengaruhi setiap aspek penampilan dan perwatakannya.

Falsafah yang merangsang pemikiran dan berani dibentuk daripada lima tonggak: Joy for Reason, Power to Progress, Technology for Life, Tension for Serenity dan Bold for Nature.

Tunjang terakhir – Bold for Nature yang telah mempengaruhi secara mendalam penciptaan reka bentuk Sportage baharu, menjelmakan dunia semula jadi dan mencipta identiti reka bentuk yang mengambil bentuk berani, emosi, moden tetapi organik.

Dari hadapan, Sportage baharu mempamerkan reka bentuk yang tepat dan rumit dengan grafik gril hitam berorientasikan terperinci yang merentangi lebar muka. Grafik teknikal menyatukan ciri hadapan utama Sportage baharu, memberikan rupa yang menarik.

Gril memautkan gril Tiger Nose tandatangan moden Kia kepada LED DRL (lampu siang) gaya futuristik yang tersendiri, yang seterusnya mencipta garis sempadan untuk lampu utama LED Matrix yang menarik yang juga dikenali sebagai sistem intelligent front lighting.

Sportage Eropah mengekalkan kehadiran jalannya yang kukuh di belakang dengan reka bentuk fastback berotot yang mengalir ke lampu belakang, yang telah direka untuk memberi gambaran bahawa ia memotong ke dalam badan dengan ketepatan yang halus.

Lampu belakang disambungkan dengan reka bentuk mendatar yang tipis, memberikan Sportage baharu kesan luas yang menakjubkan dari belakang.

Mewakili satu lagi yang pertama untuk rangkaian Sportage baharu di Eropah, bumbung hitam baharu kini tersedia dengan model GT-line, membantu menyerlahkan profil sukan dan menyerlahkan tiang C yang dinamik dari segi seni bina. Bumbung hitam baharu ialah ciri reka bentuk yang menarik yang ditambah lagi pada GT-line dengan warna badan yang menyerlah yang terang dan bersemangat.

Bergantung pada spesifikasi dan model, Sportage baharu disediakan dengan tayar 17-inci, 18-inci atau julat-topi 19-inci, dengan pilihan enam reka bentuk aloi berbeza, warna dan kemasan.

Menariknya, ia adalah hanya bila dan jika KIA Malaysia akan membawa masuk Crossover baharu ini ke bilik pameran Malaysia.

Sementara itu, adalah menarik untuk melihat bagaimana Berjaya Auto akan spesifikasi dan hargakan Sportage pertama mereka ini untuk pembeli Malaysia.

Previous post

Suspensi Berorientasikan Keselesaan Untuk Model BMW Malaysia

Next post

Art of Speed Malaysia 2023 “Raikan Beza Mu” Dibawakan BRO ASIA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *